Gå til innhold

lage morsmelkerstatning

Anbefalte innlegg

Skrevet

skal begynne med mmerstatning og leser på pakka at den skal være så fersk som mulig altså lage et og et måltid av gangen....gjør dere virkelig dete eller lager dere for en dag av gangen og lar de stå i kjøleskapet....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lager 6 flasker i døgnet. Har ikke hatt problem med å lage alle måltid ferdig på forhånd, for så å varme opp.

Men hører også om de som koker vann- avkjøler- og så varmer opp igjen og tar i pulver rett før måltidet.

Skrevet

Et lurt tips som jeg lærte her inne er å lage til flasker i kjøleskapet med kokt vann men bare ca 1/2 av vannet til et måltid. Når ungen skal ha mat varmer du vann i vannkoker og fyller opp "resten" av vannmengden og har i pulveret. Da får du melken fersk og drikkeklar.

(Altså, f.eks jeg har flaske med 70ml kokt vann i kjøleskapet, fyller på med nykokt vann til 150ml og har i pulver. Passelig drikketemp)

Skrevet

Vi har flasker med ferdigkokt vann med malt i kjøleskapet. Når det er tid for mat så varmer vi flasken i microen til korekt tempratur, tar i pulveret. Så er det klart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...