Anonym bruker Skrevet 27. april 2007 #1 Skrevet 27. april 2007 Hvorfor er de sånn? Tror de vi konene til deres sønner er så ubrukelige og tafatte at de føler de MÅ mase og passe på hele tida? Eller er det fordi når deres sønner har fått seg en egen lille familie å ta seg av at de føler seg helt forlatt og mangel på hjelp til diverse mannsarbeid for dem? Som om de har vært deres mannlig arbeidskraft i alle de åra..Så den dagen de velger og bli voksne og sette sin mor litt på sidelinja så tilter de helt. Har mødre lettere for å ha tro på sine døtre når de får unger enn sine sønner? Hvilken glede har de av å ødelegge en god familie ved å prate stygt om sine svigerdøtre, kontrollere, overkjøre og være svigermor fra h.....? Kan de ikke bare la de være og heller la de leve sitt eget liv?
Anne-B. Skrevet 27. april 2007 #3 Skrevet 27. april 2007 Klart de føler det litt vanskelig når sønnens affeksjon går til en annen kvinne.. Vi kvinner er fæle å konkurrere med hverandre.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2007 #4 Skrevet 2. mai 2007 Bare godt å vite at man ikke er alene om dette. Sist vi var hos svigers hadde vi tatt med oss pinneis. Det var barnet vårt som ville ha.Det var en kjempe fin dag så vi kunne sitte ute og spise. Svigermor ble knall sint, selv om hun kommer alltid her med sine hjemme baktekaker når vi inviterer på kaffe. Da vi skulle gå, fikk selvsagt jeg presset resten av isen inn i armene. "Se her ta med deg denne", fikk jeg beskjed om i en sur tone. Hehe, etter dette gidder jeg ikke mer. Dråpen av kipe episoder hun lager. Hun vet ikke at jeg er gravid i snart 5 måned. Barnslig, men jeg fryder meg stort. Hun kommer til å få beskjeden gjennom naboer. Da går det nok opp for henne, at vi har faktisk ikke noe forhold : ).
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2007 #5 Skrevet 3. mai 2007 For ei heks!! Jeg synes det er kult at du ikke har sakt at du er 5 mnd på vei, hehe.... Jeg har heller ikke noe forhold til min svigermor, hun har ikke gjort annet enn å lage et dårlig forhold mellom så hun kan hadet så godt. Hun har spurt flere ganger om å passe sønnen vår, men nei jeg orker ikke. Kan ikke levere fra meg ungen min til en som hater meg. Hun har ikke passet ham enda, han er 15 mnd...
Anne-B. Skrevet 3. mai 2007 #6 Skrevet 3. mai 2007 Tror du egentlig at hun forstår at du lærer henne en lekse ved å gjøre det sånn?
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2007 #7 Skrevet 3. mai 2007 Helt enig! Man har lov å ta avstand fra sånne svigers
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2007 #8 Skrevet 3. mai 2007 Hva hun forstår eller ikke er blitt revnede likegyldig for meg. Det er jo en norm at de stolte besteforeldrene for vite det først, når det ventes et nytt barn. Når hun for spørsmålet: "å viste du det ikke, snakker du ikke med de så ofte da?" Så må hun innse at hennes egen sønn forteller henne ingenting. Han er livredd henne, prøver han å si henne i mot, kan hun finne på å skjelle ham ut for ingenting. Broren har det på samme måte. Meg gidder hun ikke å snakke med, (hun er veldig sjalu, dyttet meg vekk fra vognen to mnd etter fødselen med hoften sin mot min. Fordi hun ville trille vognen) hadde hun gjort det hadde jeg selvsagt fortalt henne det. Sist i bursdagen hennes, fikk hun et flott halssmykke av oss. Det var jeg som hadde besørget det. Som takk, snakket hun nedlatende til meg i hele besøket. Resten av familien synes jeg er en flott dame, hun takler det ikke. Hun syter og klager over alt jeg ikke gjør eller er for henne. Nå må folk begynne å lure på om de gjør noe for oss, vanlige besteforeldre sitter barnevakt litt regelmessig. De har ett og er begge pensjonister. Et sterkere signal enn dette kan jeg ikke sende ut til henne. Hvis hun ikke forstår hvilken skam det er å være den siste som for vite det. Da har hun mindre mellom ørene enn jeg trodde. Ps: da sønnen vår var liten fikk vi ikke lov å sette opp stoler forand trappen hos svigers. Hun kunne snubble i de. Det var bedre at en 7 mnd baby falt ned trappene for de er så myke. Normalt? not! Ellers har jeg det bra, for de som lurer : )
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2007 #9 Skrevet 22. mai 2007 Ang det med å ikke si til svigers at et nytt barnebarn er på vei, det har jeg erfart. Svigers fikk ikke vite at jenta var født før 1 uke etter fødselen, da av andre... Har absolutt ikke dårlig samvittighet for det, det er til pass for dem. Vi har veldig liten kontakt. Sånn går det når svigers ikke respekterer andre enn seg selv, og i allefall ikke svigerdattera. En prosess som har pågått i mange år, og nå er det stopp. Svelger ikke mer dritt av henne. Gikk på helsa løs, så nok var nok !
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2007 #10 Skrevet 22. mai 2007 Ps, de ble bra furtne ja, var jo pinlig for dem dette !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå