Gå til innhold

Dere som har fått estimert store barn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...har dere høyt SF-mål? Jeg hadde Sf-mål på 43 cm nå i begynnelsen av uke 38! Kurven på helsekortet slutter på 40 cm... Litt redd for veldig stort barn pga bekkenløsninga. Skal ringe jordmor på mandag, er da 39 uker, og spørre om jeg kan få en haste-UL for å se om prinsessa er veldig stor.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, men husker ikke hvor høyt målet var (og akkurat nå ligger helsekortet uti bilen og det var litt langt å gå! ;) Første gangen jeg fikk konstatert høyt sf-mål (for vel 2 uker siden) mente jordmora det var fordi han strakk på seg. Men da målet var ennå høyere ved neste måling 2 uker etter, sendte hun meg på UL (i går). Men jordmødrene på sykehuset mente at han ikke nødvendigvis trenger være så stor som legen estimerte da.. Akkurat som om det gjør meg mindre forvirra! ;) Blir iallfall satt igang på termindato 1. mai pga størrelsen. Men fra andre svar jeg har fått her virker det nesten som om sukehusene har litt ulik prakis på "hvor stor en stor baby er"?..

Skrevet

Hadde sf mål på enten var det 35 elr 37 i uke 38. Fikk ul med en gang for å sjekke om han var stor jeg ja. Og det var han jo også =( 35% over gjennomsnittet, så de mener han er 4,8 på terminen.

Men det kan jo hende at du har mye fostervann også da

Skrevet

Helt normal mengde fostervann fikk jeg beskjed om i uke 24 og på 3D-UL i uke 30. UL'en i uke 24 var nettopp for å sjekke fostervann siden SF-målet var høyt da også. Merkelig at hverken jordmor eller lege har sendt meg til UL de siste ukene nå siden jeg har lagt godt over skjema hele tiden, men helt ekstremt først nå i uke 38.

Skrevet

heh, jeg hadde sf-mål på 39 igår jeg, var da 35+0. Så er ganske spent her kan man si!!

Det kan jo være mye fostervann eller noe, men jeg tenker jo også da at det kan jo være tuppa mi som er stor. Hadde vokst 6 cm på 2 uker, fra 33 til 39 cm. JM bestillte UL til meg for å sjekke, er spent på hva de sier der.

Skrevet

Jeg hadde 33 cm i uke 30 tror jeg det var. Ble sendt på UL, der ble det konstantert at jeg hadde MYE fostervann + at gutten kom til å bli rundt 4 kg (ble letta da de sa 4 kg og ikke 5 kg!!!!). Blir spennende å se til uka da jeg skal til en ny UL for å se hvordan det ligger ann da..

Skrevet

37 cm i uke 37. Estimert til 44%+. ca 5 kg ved termin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...