St.Sunniva Skrevet 27. april 2007 #1 Skrevet 27. april 2007 Snuppa har feber, dårlig matlyst og har både kastet opp og løs bæsj i dag. Litt sutrete også, men mest nå i kveld. Spiste dårlig til middag, og dårlig til kvelds. Men hun sovnet med en gang....sååå sliten. Hadde 39,1 i feber. Grunnen til at jeg spør om den 4.barnesykdommen er at babyen til ei venninne har fått det nå. I og med at det er smittsomt så kanskje snuppa har fått det også. Hun har ikke fått prikker/flekker ennå, men det skal vel ikke komme før etter kanskje 3 dager. Noen som vet?
Susan*lillegutt og mini* Skrevet 27. april 2007 #2 Skrevet 27. april 2007 mener å huske at lillegutt hadde feber i 3dager ja,som du sier,så kom prikkene,eller så var det omvedt..men tror det var feber i 3dager så prikkene ja..hmm..ble litt usikker hehe.. men er nesten sikker på at det var feber så prikker,at han var frisk av feber og ikke smittsom lengere når prikkene kom..jo..det var slik. huff..vet ikke om du ble noe klokere av dette.. men kanskje hun har tenner på tur..de kan gjerne få feber og løs mage når de kommer tenner..om hun ikke er altfor liten til å få tenner nå da...
St.Sunniva Skrevet 27. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 27. april 2007 Hun er 6 1/2 mnd så jeg tenkte også tenner først...men det er liksom ingen antydning til tenner i det hele tatt...men det trenger vel kanskje ikke syntes allikevel. Tenkte at det kanskje var den 4. barnes. i.o.m at datteren til venninnen min har det. De sier 3 dager med feber, og så kommer prikkene....regner jo ikke med at det er noe farlig, eller at man får gjort noe med det, men hadde jo vært greit å fått konstatert det kanskje. Er det ikke bedre i morgen, får jeg heller ta en tur på legevakta og høre
Susan*lillegutt og mini* Skrevet 27. april 2007 #4 Skrevet 27. april 2007 nei, 3 dager feberen er ikke farlig,så fremst barnet er frisk og rask fra før av da,dvs. ikke hjertefeil eller noe slik,vil jeg tro. Vi var hos legevakta vet jeg da lillegutt fikk alle disse prikkene,og fikk beskjed om at det var 3dager feberen,så er muligens det din lille har. Er hvis egentlig ganske smittsomt,husker ikke hvor lang inkubasjonstid det var på det,men tror det var rundt en uke eller noe.. men ta en tur til legevakt eller lege i morgen om hun enda har feber,så får du hvertfall en ordentlig svar på hva det er=) Lykke til,håper hun lbir frisk snart=)
St.Sunniva Skrevet 27. april 2007 Forfatter #5 Skrevet 27. april 2007 Ja, stakkar....syntes så synd på henne. Jamrer seg litt, og vil ikke ha mat/drikke heller...får prøve å finne noe hun vil drikke da...vann var ikke noe særlig syntes hun. Men kan de påvise det om hun ikke har fått prikker ennå da? Sto at inkubasjonstiden er 10-15 dager...så da har hun vel smittet alle barna på babysvømmingen da...hmmm. Bra det er en uke opphold pga 1.mai.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå