Anonym bruker Skrevet 27. april 2007 #1 Skrevet 27. april 2007 Hei er kommet til uke 32 nå, og har bare en gravid bukse som passe meg nå..Har dere handlet gravidklær når dere er kommet så langt i svangerskapet? Er jo ikke så lenge igjen og litt kjedelig når man ikke bruker klærne etter graviditeten..er også litt lite klær med bare en bukse hvis jeg skulle gå ut svangerskapet..Er lite sannsynlig sier legen, men man kan jo aldri vite om den kanskje blir til termin likevel..Hva ville dere gjort?
tripp-trapp-tresko-mamma:o) Skrevet 27. april 2007 #2 Skrevet 27. april 2007 Hei der! Jeg har lånt en del av slekt og venner, men ville kjøpe meg noe nytt allikevel. Fant noen greie bukser med lav strikkmidje fra Only. Ikke gravidbukser, men passet fint allikevel. Finnes i mange farger. 200,- Fint med lange singleter til:-)
Gjest Skrevet 27. april 2007 #3 Skrevet 27. april 2007 Jeg ville kjøpt en billig ekstra som er regulerbar, en til 200-300 kr (se på H&M, Lindex el om du finner) evt et skjørt eller noe annet du trives i. Antagelig vil du måtte bruke gravidbukse den første tiden etter fødselen også frem til magen har fått trukket seg sammen igjen. Har bare to bukser selv som er gravidbukser som er gode å gå med, ellers har jeg ikke flere gravidklær.
Utålmodig fødeklar♥J07, G11♥ Skrevet 27. april 2007 #4 Skrevet 27. april 2007 Hei, har fra før av 1 penbukse, 2 hverdagsbukser og 2-3 topper som er mammatøy. Resten av det jeg bruker er godt stretchy tøy og tunikaer..Kommer ikke til å handle mer typisk mammatøy nå, buksene tror jeg vil holde ut tiden, for kjøpte de litt store. Men kjøper i stedet litt vide deilige sommer tunikaer som jeg fint kan/vil bruke etter fødselen... Tror at hvis jeg var deg så hadde jeg kjøpt i hvertfall 1 bukse til...nå vet ikke jeg hvor "stor" du er, men på Cubus har de i hvertfall capribukser med stretch i linningen som skulle passe hvis du ikke må bruke større str enn 46. De er kjempefine og fins i masse farger og er jo supre utover nå som det blir varmere... Håper det hjalp litt;)
tina 79:) Skrevet 27. april 2007 #5 Skrevet 27. april 2007 Jeg har kjøpt meg mammajeans fra mama-licious til 250 kroner. De har ulike typer fra 250 -600 kroner avhengig av modell. 250 kroner er jo ikke så veldig dyrt hvis du skal bruke dem 10 uker til. Blir jo 25 kroner uka De selger mama-licious hos Ni måner på sandvika storsenter, Svangerskapet på majorstua, Louise mammaklær på Gjøvik, og sikkert i noen nettbutikker.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2007 #7 Skrevet 27. april 2007 ja 8 uker er det lengste...men har forkortet livmorhals, så de regner med at jeg føder en del før, så kan jo bli bare 4 uker for alt en vett..men håper å gå lengst mulig..takk for svara
VinterSol+2 Skrevet 27. april 2007 #8 Skrevet 27. april 2007 åå, kjenner igjen problemstillingen.. denne uka her har plutselig alt blitt for smått! Har kjøpt et skjørt på HM som er godt å gå i, samt noen strømpebukser. da føler jeg meg iallefall litt fin! (ikke gravidskjørt, men enkelt, bløtt bomullsskjørt med strikk/snøring i livet/hofta) den har sånn høy kant, så da kan jeg dra den litt opp på magen. Topper syns jeg er det største problemet, faktisk. Har kun hatt et par gravidtopper, for vanlige, lange singletter under en topp eller trøye har funket til nå.. men plutselig spretter alt opp på magen gitt! også det akkurat når jeg egentlig ikke har råd til å spandere noe nytt på meg selv da.. (sier samvittigheten min iallefall..) men du som hadde kjøpt ONLY-bukse, hvor kjøpte du det hen?
Shoosa Skrevet 27. april 2007 #9 Skrevet 27. april 2007 Syns på en måte jeg har kjøpt ganske mye: En gravidjeans til 500 kr, en strømpebukse, fire par støttestrømper (så inni granskauen lei av dem nå), to større bh'er og en lett jakke på Fretex til 99 kr. Men samtidig, jeg kunne gått amok med mammakjoler og omslagsjakker og stretchy trøyer og jeg vet ikke hva... Ellers har jeg bare brukt de vanlige klærne mine. For to år siden veide jeg 12 kilo mer enn jeg gjorde da jeg ble gravid, så jeg hadde en del litt større tøy liggende og kunne bruke av det. Dessuten, her er et kjempetips jeg plukket opp for en stund siden i en annen tråd her på bim: Ta vanlige, korte singleter og fest under bh'en. Altså, ikke ta stroppene over skuldrene, bare krøll dem inn under bh-kanten og sørg for at alt sitter fint. Så kan du ta en annen singlet oppå eller en trøye etc. Jeg bruker en svart en, stort sett, det passer jo til det meste. Helt genialt å få dekket magen ordentlig, særlig tidligere da det var mye kaldere. Nå kan det bli litt i meste laget med to lag med tøy rett under puppene, men det går jo greit. Heller det enn at magen henger ut over buksekanten med navlen struttende...Dessuten fryser jeg lett i korsryggen, samme hvor varmt det er.
Xenaen Skrevet 27. april 2007 #10 Skrevet 27. april 2007 Jaja, jeg kjøpte no sist uke ei bukse- og det verste er at den bare akkurat er passe... jaja, får nå bare gå i den. Er nå 34 uker på vei, så det er virkelig å sløse litt - men så tenker jeg at jeg kan låne dem bort til søster mi når hun blir gravid en gang i tida. Sliter forferdelig med strømpebukse, jeg føler alle slike er så trange og ubehagelige å komme inn i. Får helt klaus. Bare meg??? For ellers hadde jeg hatt mange skjørt å gå i - men barlegga og med DE hårete leggene??? Grøss... Og dessuten KALDT (det snør her i dag)
Gjest Skrevet 27. april 2007 #11 Skrevet 27. april 2007 Tre bukser, to gensere og fem topper. Ikke mer enn jeg føler at jeg trenger for å "pynte" meg litt. Hadde ikke lyst til å se "sjuskete"ut selv om jeg er gravid, hvis jeg kan bruke det ordet... Har lyst til å føle meg vel nå også selv om jeg ikke kan bruke det i etterkant, med mindre jeg blir gravid igjen. Jeg ser på det som en liten investering i selvbildet mitt :-) Kjøpte mesteparten på salg i januar og da var jeg bare 5 måneder på vei.
Keiko&Sivert Nikolai<3 Skrevet 27. april 2007 #12 Skrevet 27. april 2007 Har 4 gravidbukser, 3 svarte og ei brun, hadde ikke klart meg uten buksene:) har også 4gensere, men d var bortkastet penger.. Kjøper alle gensere/topper osv i stretch, slik at eg kan bruke de etter graviditetn også, de har veldi bra utvalg av disse genserene på bikbok faktisk, og på cubus:)
minime<3 in belly Skrevet 28. april 2007 #13 Skrevet 28. april 2007 Jeg er i uke 29 nå og jeg kjenner også at det er flere av klærne jeg har handlet kommer til å bli for små... Men jeg tror jeg har såpass mye at jeg tror jeg skal klare meg... men jeg hadde vel kanskje prøvd å satse på noe skjørt og greier, det blir varmt fremover for oss som går med barn i magen.
stormgutt + soljente Skrevet 28. april 2007 #14 Skrevet 28. april 2007 Jeg måtte kjøpe en ekstra bukse rundt uke 32. Det verste som finst er å gå i dager og uker og ikke ha klær som passer. Vet ikke om det er aktuelt med flere svangerskap for deg, men i så fall får du jo brukt de om igjen.
Bergene Skrevet 28. april 2007 #15 Skrevet 28. april 2007 Nei jeg har ikke handlet gravid klær på lenge, men skulle gjerne gjort det. Er dritt lei gravid klærne mine nå, men gidder ikke å bruke penger på det for nå er jeg jo snart ferdig. Vil heller bruke penger på noe nytt etter på.
Isadora nybakt mamma 14.06.07 Skrevet 28. april 2007 #16 Skrevet 28. april 2007 Er i uke 32 nå, og de fleste mammabuksene mine har blitt for små over magen. Passer akkurat de klærne jeg brukte på slutten i forrige svangerskap. Men da var ikke buksene så fine som nå, mye videre i lår og legger, og det er jo ikke nødvendig, føler seg så bumsete da. Kjøptr massa mammaklær brukt på Finn.no i begynnelsen av svangerskapet, så jeg har hatt rikelig hele tiden, men alt er ikke like fint. Yndlingsplaggene er faktisk noen vanlige, sporty bukser jeg har med strikk som går under magen, og lange tettsittende topper med en liten jakke utenpå. Gjerne lag på lag. Bor i Finnmark, så det er ikke noen fare for at det skal bli for varmt utover akkurat. Men har kjøpt meg en pen, litt hverdagslig mammakjole som er veldig stretchy, og har amme åpning. Blir flott å bruke etterpå også. Kjøpte den faktisk på Brio, de har en baby avdeling tilknyttet lekebutikken. Her hvor jeg bor er det ikke butikker, så jeg må reise langt for å finne noe. Men var i Tromsø forrige helg, og må si jeg er misunnelig på dere som bor i by akkurat nå. Jeg hadde ikke råd til å kjøpe noe, men omtrent halvparten av klærne i vanlige butikker hadde tunika fasong, og de hadde rikelig utvalg i mammaklær også, noe til og med på salg. Men så det var litt utplukket i de minste størrelsene da. Hvis jeg var deg ville jeg investert i en ok bukse, viktig å ha det behagelig nå på slutten, og en bukse er litt lite.. Lykke til!
Shoosa Skrevet 28. april 2007 #17 Skrevet 28. april 2007 Du kan prøve om det hjelper å gå opp en eller to størrelser (fra M til XL, for eksempel). Men er helt enig i at strømpebukser er noe av det mest plagsomme hvis de ikke passer. Jeg kjøpte som sagt en gravid-strømpebukse, den var ganske varm, slik at jeg hadde noe å ha under buksene i vinter. Det finnes både tjukke og tynne som er spesielt for gravide, med masse å gå på over magen. Men flere jeg kjenner drar rett og slett strømpebuksene ned under magen, og har heller en lang topp. Det syns jeg ikke funker så bra, blir for mye press på blæren, og fort kaldt rundt mage/korsrygg. Går faktisk litt bedre å dra dem ned nå som jeg har fått skikkelig stor mage, presser ikke like mye på blæren da. Hvis det blir litt varmere kan du jo bruke knestrømper, eller hofteholder + lange leggvarmere.
Tussi og gullgutten Skrevet 28. april 2007 #18 Skrevet 28. april 2007 jeg har ikke kjøpt et eneste gravidplagg jeg... er bare 16 dager igjen til termin så da slipper jeg det penger spart, kan kjøpe noe fint babytøy istedet:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå