Anonym bruker Skrevet 27. april 2007 #1 Skrevet 27. april 2007 Legen min sa jeg hadde litt lavt stoffskifte. Har derfor begynt på levaxin 50 mikrogram hver dag. Kommer jeg til å gå ned i vekt av dette? Har nemlig prøvd å slanke meg tidligere, men ikke gått ned noe særlig.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2007 #2 Skrevet 27. april 2007 jeg har selv lavt stoffskifte, går på høyere dose enn deg. Jeg gikk heller ikke ned en dritt til tross for iherdig slanking og trening. Etter at jeg begynte på levaxin tok jeg et skikkelig tak (da snakker vi skikkelig altså, sykklet bort 2-3000 kalorier om dagen og spiste kanskje 600) og gikk ned 8 kg på 3 uker. Der holdt jeg meg til jeg ble gravid
~**nuttis**~ Skrevet 27. april 2007 #3 Skrevet 27. april 2007 Det er veldig individuelt tror jeg.Jeg gikk ned,men nå er stoffskiftet mitt bra regulert.Og jeg eter myyyyyyyye godis.Hjelper sikkert når stoffskiftet får regulert seg.Gikk tregt ned etter 1 fødsel,var da jeg fikk det lave ss.Etter 2 fødsel ble det for høyt,derfor gikk jeg ned for for jeg ble jo hyper.Måtte stille ned Levaxindosen.
<3 Legoland <3 Skrevet 28. april 2007 #4 Skrevet 28. april 2007 Jeg går også på 50, det er en lav dose. Du går ikke ned av medisinen, men den hjelpe deg. For hvis stoffskifte er for lavt så er det nesten umulig å gå ned !! (Ikke tro at det er en slankepille) Har du andre "tegn" på lavtstoffskifte?? Slapp trøtt etc ??
Gjest Skrevet 28. april 2007 #5 Skrevet 28. april 2007 jeg har hatt kronisk lavt stoffskifte siden jeg var 7år. var ganske god å rund før det, å da jeg beggynnte på thyroxin(som levaxin het før) 50 mikrogram gikk jeg mye ned i vekt, men jeg vokste jo også enna da, så det kan jo også ha noe med det og gjøre.
Luca Skrevet 29. april 2007 #6 Skrevet 29. april 2007 Man KAN begynne å gå ned i vekt når man begynner på Levaxin, men ta det heller som et bonus om du gjør det. Sett det heller inn i sykdommen, les på internett og heller ta vekta som bonus som sagt:-) Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 30. april 2007 #7 Skrevet 30. april 2007 Jeg har ikke stoffskifte i det hele tatt :-) Går derfor også på Levaxin. Lant stoffskifte gjør det vanskeligere å gå ned i vekt, men slett ikke umulig. Mange bruker dette som en sovepute. I snitt går man opp 3 kg når man har lavt stoffskifte. Resten går man opp fordi man blir sittende i sofaen (naturlig nok når man er slapp). Så tipset er: Ta medisinen, og ikke bortforklar kiloene med stoffskiftet. Når du tar tabletter kan du nemlig ikke skylde på stoffskiftet lenger, for når du får riktig dose er du frisk :-) Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå