Gå til innhold

Bleiedebatten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er opptil flere tråder her inne om engangs eller stoffbleier.

Alle har en veldig sterk mening om at det ene er bedre enn det andre.

Alle har en mening om hva som er best for miljøet , hva som er dyrest, hva som er best for barnet osv osv.

Hvorfor kan vi ikke bare respektere at vi også på dette området kommer til å ta ulike valg, akkurat som vi kommer til å gjøre det på alle andre ting også. Det er vel ingen av oss som er bedre enn de andre uansett våre valg.

Hvorfor ikke bare være enige om at vi er uenige??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I utgangspunktet er jeg enig med deg, men når noen kommer med "fakta" og uttalelser som er direkte feil, så er det vel riktig å opplyse dem?

Da handler det ikke lenger om uenighet, men om uvitenhet.

Jeg er absolutt for at alle skal få gjøre sine egne valg, og selv om vi kommer til å bruke tøybleier ser jeg ikke ned på dem som velger papir. Men jeg vil gjerne at de skal gjøre et aktivt valg, og ikke velge noe bare fordi de tror det er det eneste alternativet.

Det gjelder for så vidt alle andre områder i livet også =)

Skrevet

VELDIG enig med deg Solskinnsjenta, men så lenge jeg ikke har lest fakta opplysningene til de som mener det motsatte av meg så velger jeg stoff for det er det jeg har lest er bra og velger å respektere alle de som bruker papir blei... som har lest fakta et sted jeg ikke har funnet hi hi ;)

Skrevet

Enig, men jeg mener at dersom folk spoer spoersmaal saa maa man ha lov til aa besvare dem. Hvis du leser traadene er det enormt mange spoersmaal fra de som har tenkt aa bruke engangs. Jeg mente i grunnen ikke at dette skulle bli en debatt--bare spurte hva folk syntes om aa faa et par toeybleier i gave--men det er enormt mange som har begynt aa stille spoersmaal. Og er enig med solskinnsjenta, om folk kommer med paastander som ikke er begrunnet maa man vel ha lov aa fylle inn faktaene?

Men by all means, jeg har full respekt for de som velger engangs. For noen maaneder siden hadde jeg valgt det selv jeg... Og jeg mener overhodet ikke aa si at noen er "bedre" enn andre. Bare svarer paa spoersmaal jeg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...