Gå til innhold

Før dere ble gravide

Anbefalte innlegg

Skrevet

Diskuterte dere da med partner om hvordan dere ville at barneoppdragelsen skulle være om dere evt fikk et barn?

Vi gjorde det og jeg synes i bunn og grunn det er viktig, at en vet hvilke verdie enn spiller på og hvordan en vil at oppdragelsen skal være.

Alt for mange foreldre i dag er ikke samkjørte når det gjelder oppdragelse og derfor er det ofte mange viltre unger,som absolutt ikke hører på sine foreldre.

Derfor lurer jeg på diskuterte dere på forhånd?Hvis ikke hvordan går det,klarer dere å kjøre på lag og være enige i oppdragelsen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi snakket litt om, etterhvert som våre venner fikk barn og vi så hva de gjorde( og ikke gjorde), at enkelte ting skulle vi ikke gjøre, og det er vi fortsatt enige om. Vi ser også på positive ting som vi gjerne vil gjøre, og er vi litt uenige, så diskuterer fi litt for og i mot , og blir enige. Nå har det bare gått et halvt år, og det ser ut til å gå greit foreløpig. =)

Skrevet

Jeg synes det er godt at vi har snakket om det forhånd,slik at vi vet at vi begge står for det samme,men selvfølgelig kan en komme opp i situasjoner som krever at en tar en avgjørelser der og da,alt kan ikke fortuse.

Skrevet

Vi snakket litt om det før ja, heldigvis ser vi likt på mye! =)

Skrevet

Ja,men det viser seg jo at det er ikke alle som gjør det.

Jeg har tenkt på dette spørsmålet ofte,når jeg ser på super nanny og slike program.Greit,de er vel litt ekrstreme,men alikevell,finnes det jo en del som har det liknende.

Skrevet

hei!

den første graviditeten kom så brått på oss at vi ikke rakk å diskutere noe som helst. men under graviditeten snakket vi litt om barneoppdragelse, barnedåp og andre ting vi syntes var viktig. men ut i fra den erfaringen vi nå har er det litt sånn at "veien blir til mens man går". men vi har hele tiden alltid vært på lag, og ikke gått i mot den andre når barnet er til stedet.

diskusjonen får ligge til etter barna er lagt for kvelden.

:)

Skrevet

Ja,det var det jeg prøvde å si at en del blir jo til på veien som du sier,alt kan ikke diskuteres på forhånd,men det grunnleggende er jo viktig og også helt enig med deg i at diskusjoner venter til barna har lagt seg for kvelden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...