Gå til innhold

Jeg har lavt blodtrykk (104/62)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette ble målt hos jordmor i går. Er dette unormalt lavt? Jeg har vært skikkelig svimmel og holdt på å svime av èn gang for mange uker siden men har siden ikke merket noe til det. Og er i fin form ellers.

Flere med lavt blodtrykk her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!Jeg også har lavt blodtrykk. 109 over 65 mener jeg det var. men det sies det er bedre med lavt enn høyt med hensyn til babyen. Hvor langt er du på vei?

Skrevet

Jeg har 100/59, men fikk ingen komentarer om at det var for lavt.

Noen har bare naturlig lavt BT. Svimmel har jeg også vært og dette er nokså vanlig slik jeg forstår. Jeg har ogs flere ganger holdtpå å gå i bakken, noe som kom av blodtrykksfall. Men dette kan visst skje uansett hvilket BT en har.

Sa JM at dette var lavt eller?

Bedre å ha litt lavt enn for høyt iallefall:)

Skrevet

Det er ikke veldig lavt det der. Kommer jo litt an på hva du ligger på i BT i utgangspunktet? Selv har jeg 90/60 nå i graviditeteten. Blir svimmel hvis jeg reiser meg fort men hjelper å stikker hodet litt ned :) . Jeg har normalt lavt BT på ca 100 - 110 i overtrykk og jeg jobber og har det bra nå også med mitt lave trykk.

Skrevet

Blodtrykket mitt har alltid ligget på 90/65, helt normalt. Noen har lavere bt enn andre. Bedre med for lavt enn for høyt =)

Skrevet

jeg ligger på ca 110/70 eller 110/60 på hver kontroll, aldri fått høre noe om at det er lavt...

Skrevet

Jeg hadde 120 over 58 på første kontroll og 109 over 65 på forrige. merkes godt, men det går vel over snart:)

Skrevet

Jeg har også litt lavt blodtrykk, 110/52, men fikk beskjed om at det ikke er farlig. Det er verre med høyt blodtrykk. Dersom man har det på slutten av svangerkapet kan det være et tegn på svangerskapsforgiftning...

Skrevet

Jeg var også hos jm i går... jeg hadde 95/58.. det sa hun var litt lavt.. fikk bare beskjed om å drikke drikke drikke masse vann.. imsdal flasken er med meg hele dagen nå....

jeg er kjempe svimmel og uvel, så håper det hjelper ;)

Skrevet

Beklager, glemte å skrive det. Er 24+3 :o)

Skrevet

TPM m/baby i magen

På første måling i uke 12 hadde jeg 115/75 og det var visst perfekt. Jordmor synes mitt bt var litt lavt nå ja, men det har vært stabilt i to måneder nå.

Skrevet

På første kontroll hadde jeg BT på 100/50. Fint lavt kvinnelig blodtrykk fikk jeg beskjed om:) Nå sist hadde jeg 110/60.

Går nok fint det;)

Skrevet

har 90/50

men det er bare å drikke MASSSE så er ikke det noe problem

bare vær glad det ikke er høyt

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Da jeg gikk gravid med snulla tok ikke jordmora mi på alvor ang. blodtrykk og svimmelhet!:-/ Ikke så gøy å ha det slik.

Men lavt bt er noe jeg sliter med så det jeg gjør er å spise lakris og så salt mat/chips samt drikke masse,- saltet binder nemlig vannet i kroppen og skaper høyere bt!:-) Har fått normalt bt nå.

Skrevet

Jeg synes ikke det var så veldig lavt, men det kommer jo an på hva du ligger på til vanlig:)

Jeg har omtrent slikt trykk til vanlig. Nå er trykket ca. 90/40:) Er i super form, føler meg ikke svimmel eller noe.

Skrevet

Tror det er mange som har lavt blodtrykk. Jeg vet at jeg har lavt bt generellt og både lege og jordmor sier at bt mitt er fint og lavt .. ca 100/50.. Har riktignok svimt av en 3-4 ganger hittil i svangerskapet, men merker det heldigvis litt før det skjer så jeg får lagt meg ned i siste liten. Dette skjedde frem til uke 11-12, etter det har jeg bare vært svimmel.

Hadde også lavt bt når jeg gikk gravid med 1. mann... Fikk også da bare kommentarer som "flott bt", "fint og lavt bt"...

Er 17+1.

Skrevet

jeg ligger rundt 90/60, blir utrolig sliten å trøtt innimellom,men stort sett går det greit=)

Skrevet

For å føye meg til flere her: Legene er stort sett fornøyd bare det ikke er for høyt. Jeg har blitt målt 90 over 62 og 100 over 60, og jordmor kommenterte med at det var fint. Legen som målte første gangen minte meg på å ikke reise meg for fort, være litt forsiktig i forhold til varmt bad o.l. da dette kan føre til blodtrykksfall, og når du ikke har sååå mye å gå på kan det gå litt dårlig. Pass på å drikke mye og sett deg ned om du blir svimmel. (for min del har trykket blitt litt høyere de siste par åra, så det er høyere nå enn det har vært tidligere, og legen er egentlig fornøyd. Har fått kommentaren: "jøss, gikk du inn hit selv?" av legen en gang...)

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Hærre...så det er derfor jeg var så nærme ved å besvime når jeg skulle dusje! Nå sender jeg en klage på denne jordmora (hun har gjort mange andre feil, så dette var toppen av kransekaka!)

Blei en del kalde dusjer på meg altså!

Skrevet

Det kommer jo an på¨hva DITT vanlige trykk er?

Jeg personlig har alltid lavt. 100/55. Det er normalt for meg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...