Gå til innhold

En liten "grisunge" til bords...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har tips til hvordan jeg kan lære frøkna på litt over 9 måneder å spise uten å grise ALT for mye ??? Jeg skjønner jo at det ikke er så lett når man ikke har lært dette ennå, så litt klin må man jo regne med. Men ett sted synes jeg at grensa går - vi skal jo liksom prøve med litt barneoppdragelse og bordskikk her. (Skjemat går forresten greit - heldigvis.)

 

Vi har prøvd store biter og små biter, med pålegg og uten pålegg, at jeg gir henne og at hun prøver helt på egenhånd, å spise sammen med henne for å vise hvordan det skal gjøres, osv.... og resultatet er stort sett det samme: tygge litt på brødbiten før man spytter den ut igjen, for deretter å kna den litt i hånda og kanskje dele den i smuler, for så å putte et par smuler i munnen og resten i håret eller på gulvet....

 

Resultatet er en unge som koser seg veldig mens hun 'spiser', men som fremdeles er sulten når måltidet er ferdig, og som hyler i sinne fordi hun må vaskes fra topp til tå for å få bort alle matrestene. Og for ikke å glemme en mor som begynner å bli litt lei...

 

Noen gode råd ???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...