Gå til innhold

Er det mulig for meg å klare dette??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir alenemamma...:( Og jeg har søgt på skolen til høsten...

Nå må jeg flytte, og vil få en husleige på 7-8000..

Jeg har ikke barnehageplass, og må ha dagmamma til ca 5000 (som jeg ikke har fått enda...)

+ strøm

+ mat

+ alt alt alt det andre....:(

Er dette mulig for meg og klare dette alene???? Begynner å se mørkt på en utdanning nå:(

OFF deppe dag... Ingenting som går min vei lenger:( er sliten og trøtt.... dette er ikke lett:(

Noen som vil hjelpe meg litt her??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Skjønner godt at du er bekymret for økonomien, det er nok alle som er alene med barn.

Selv har jeg det ganske greit, tjener ca. 375000 i året, og får bidrag fra far og div. fra trygda, men har også lån på 1,5 mill som jeg betaler over 9000 kr på i mnd. + fellesutgifter, + studielån, +++.

Men det går. Det gjelder bare å planlegge og prioritere. Visse ting må man gi avkall på, som avis, internett hjemme, dyre klær og ville fester. Men, heller alene med litt dårlig råd enn sammen med en man ikke fungere sammen med.

Sjekk om du kan få bostøtte, og husk at du får ekstra barnetrygd og har krav på OS etter visse kriterier.

Lykke til! Det ordner seg alltid til det beste:-)

Skrevet

Jeg er student, har husleie på 7500, bet størm ved siden, mat og alle andre forskjelllige små utgifter. Jeg klare meg kjempe fint. Blir vanskelig i begynnelsen, men når du kommer inn i en fast system og rutine, så vil du også klare deg kjempe fint. Isåfall få du søke om en eller annen form for støtte.

Skrevet

Og du, ikke minst: Dagmammaen får du dekket 64% tror jeg det er fra NAV. Det sa det til meg og jeg var der for en uke siden. I tillegg når ungen er 1 år så får du kontantstøtte, og den synker ikke hvis du har barnet full tid hos dagmamma slik den gjøre hvis du har barnet i barnehage.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...