Gå til innhold

Noen som vet eller kan dele erfaringer??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på svangerskapskontroll idag.. alt så bra ut med bebisen, men jeg hadde utslag på protein i urinen... Blodtrykket mitt er stabilt og fint, men har tendenser til mer hevelser nå enn før, er mer slapp og uvel enn før. (men tror nok de to siste symptomene kommer av forandret nattesøvn pga aktiv baby og liten blære?)

Hvertfall likte ikke legen dette at jeg hadde utslag på protein, med tanke på svangerskapsforgiftning, men trodde det var flere faktorer som spillte inn hvis man hadde svangerskapsforgiftning? skal tilbake på mandag med ny urinprøve og måling av blodtrykk for å se om der er noen forandringer.

Noe annet som har plaget meg er stikninger/ubehag i underlivet. de kommer plutselig og forsvinner etter 30 sek 1 min.. ala menssmerter. de er ikke regelmessige altså, men kommer og går slik det passer dem.. Ingen utslag på urinen med tanke på UVI... og ja.. bebisen hadde så og si festet seg med hodet ned.. var litt bevegelighet men ikke mye sa legen.

Ble langt dette.. Lurer på om det er noen som har/har hatt svangerskapsforgiftning eller noen av desse plagene.. (man blir litt beroliget når man får vite at noen har de samme plagene, at det er mer vanlig og at jeg ikke er den eneste :) (håper jeg?)

Blir jo ekstra følgt opp nå da.. men litt ekkelt er jo det selv om det ikke trenger å være noe som er galt.. er førstegangs så... snart 34 uker på vei...

ALLE SVAR TAS IMOT MED STOR TAKK !! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis blodtrykket ditt er fint og det kun er protein i urin som legen vektlegger, synes jeg du skal ta det med ro. Jeg har så og si hatt protein i urinen hver gang, og blitt spurt om jeg sliter med utflod.Når jeg har bekreftet dette, har de ikke sjekket ytterligere.Men for å være bekymret for sv skapsforgiftn skal blodtrykket være høyt, protein i urin, hevelser bla. Har selv hatt mye stikninger nedentil, både i skjeden og nedre del av mage i tillegg til mere hevelser mot slutten av sk skapet..det er jo normalt.Men du kan være glad du har en lege som tar ethvert tegn seriøst, og sjekker det opp, selv om det er unødvendig å "skremme" deg unødig.Alt er nok i orden skal du se:-)

Skrevet

Jeg var på kontroll hos jordmor i går, og fikk neskjed om at jeg har tegn på begynnende svangerskapsforgiftning. Jeg har i motsetning til deg høyt blodtrykk og ikke poteiner i urinen. Jeg er også trøtt og slapp. Skal på ny kontroll på mandag. Syns det er trygt at de følger meg så tett opp, med tanke på at både jeg og babyen kan bli skikkelig dårlige. Har fått beskjed om å holde meg i ro og ikke anstrenge meg frem til neste kontroll.

Har også stikkninger i underlivet, dette kan vist ha sammenheng med at babyens hode presser seg ned i bekkenet.

Jeg er i uke 37 i dag.

Skrevet

at bebisen rigger seg ned med hodet tidlig (33+6) kan det bety at han kommer før termin ??

Hadde ikke gjort noe om han kommer to tre uker før :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...