Puppeguri m/ 2 små dramaqueens Skrevet 27. april 2007 #1 Skrevet 27. april 2007 jeg lurer på en ting.. du vet der nederst på arket som legen / jordmor fyller ut ting for hver gang.. som eks. dato, uke, vekt, Hb, urin osv... =) Har sett at det aldri har blitt fylt ut på den kolonnen hvor det står: " *Leie/Beveg. ............ ? =) men nå sist, når jeg var hos jordmor.. det var på tirsdag.. da har hun krysset av en + der.. hva betyr dette ? =) Glemte å spørre henne. for dette såg jeg faktisk ikke før i dag ble så nysgjerrig! Håper noen kan svare..
Mammapudding Skrevet 27. april 2007 #2 Skrevet 27. april 2007 Hvis jeg ikke misforsto deg nå så tror jeg at det betyr at du kjenner liv..
Puppeguri m/ 2 små dramaqueens Skrevet 27. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 27. april 2007 ååh.. men dette har jeg da kjent fra uke.. hmm.. 16-17.. og dette er den 7 gangen det er fullt ut nedover på radene, men kun den 7 gangen det er satt et kryss på den kolonnen.. =) rart.. legen har faktisk spurt meg en gang om jeg kjente liv.. dette var vel da jeg var i uke 21.. og jaa svarte jeg.. lenge =) men han krysset aldri av.. heh.. rart.. er idag 23+0.. =) så jeg har jo vert til kontroll 3-4 ganger etter at jeg har kjent daglig liv.. =) men aldri fylt ut før nå.. rart.. men men...
~La luna~ Skrevet 27. april 2007 #4 Skrevet 27. april 2007 jeg kjenner masse liv, og kjent d siden uke 18. I mitt felt står det bare -. Var der idag også, 23+2, og da skrev hun også -. Så tror ikke det er om vi kjenner liv egentlig.. ?
Terningkast6-7 times lucky??? Skrevet 27. april 2007 #5 Skrevet 27. april 2007 De bruker å sette kryss når man kjenner bevegelser ja.... for leie brukes H, S eller T... (står for Hode-leie, Sete-leie og Tverr-leie).
MathildeC Skrevet 27. april 2007 #6 Skrevet 27. april 2007 Ha ha, legen min TEGNET faktisk en baby som lå i sideleie sist jeg var der! En liten strekfigur med rundt hode... kjempesøtt!!
~La luna~ Skrevet 27. april 2007 #7 Skrevet 27. april 2007 når vi kjenner bevegelser, eller de ? for på mitt forrige skjema fra sist svangerskap står det ingenting før uke 29.. bare -.
Terningkast6-7 times lucky??? Skrevet 27. april 2007 #8 Skrevet 27. april 2007 Skal vel gå utifra når vi kjenner bevegelser... Er noen leger som er litt sløve med å skrive opp alle detaljer da. Ofte skriver de det i notat-feltet og, at man kjenner bevegelser...
Puppeguri m/ 2 små dramaqueens Skrevet 27. april 2007 Forfatter #9 Skrevet 27. april 2007 hmm jaja.. da fikk jeg iallefall svar paa det.. er vel ikke saa noeye om de krysser av eller ikke.. jeg vet naa at jeg kjente liv tidligere hehe:) og at jeg kjenner liv daglig var kjempe skjoent han som tegnet da hehehe Takk for svar =)
Pandura Skrevet 27. april 2007 #10 Skrevet 27. april 2007 Hei Såvidt jeg vet er det ikke nødvendig å fylle det ut før senere i svangerskapet, da det som skal noteres der er hvilket leie barnet har, sideleie, hodeleie, seteleie, og om det er bevegelig. Mot slutten, når barnet har sunket ned i bekkenet, forhåpentligvis med hodet først, noteres det om det er mulig å bevege hodet til babyen eller ikke. Det kan jo spille en rolle hvis vannet går feks.
Raych Skrevet 27. april 2007 #11 Skrevet 27. april 2007 Dette er noe de ikke fyller ut før svangerskapet har vart en stund. Da skriver eller tegner de leiet, min JM tegner også en liten baby:) Beveg betyr om babyen er festet i bekkenet eller ikke. Det er mest vanlig å kjenne etter om den er festet når hodet har kommet ned:) Skal jo helst ikke feste seg i seteleie f eks:)
Terningkast6-7 times lucky??? Skrevet 27. april 2007 #12 Skrevet 27. april 2007 Hmm... leger må ha forskjellige meninger med betegnelsene sine da... Hos meg har de alltid skrevet H,S og T for leie, B eller F for beveglig/festet, og + eller - for om jeg kjenner bevegelser. Hos meg har de skrevet + fra jeg har kjent liv, de har brukt de samme betegnelsene i alle 5 svangerskapa mine. Jeg har hatt 3 forskjellige leger + jordmor som alle har brukt samme "system"...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå