Lille Trille 2015 Skrevet 27. april 2007 #1 Skrevet 27. april 2007 Var innom jordmor i dag og hun målte. Jeg er nå 21+3, og jeg ser på grafen at den er 21 cm, som vist var litt over normalen.... Finner man disse "normal"målene noen steder? Hva er symfyse forresten - dumt spørsmål......he,he.... Fosterlyd var ca 140 og veldig jevn og fin:)
Terningkast6-7 times lucky??? Skrevet 27. april 2007 #2 Skrevet 27. april 2007 "normalen" er vel den røde streken som ligger midt i det grønne feltet i grafen du har på helsekortet... Du måler ikke så veldig mye over da, synes jeg... Symfysen er vel toppen av skambeinet, altså akkurat der livmoren går over beinet... Når de måler symfyse-fundus-mlå, så måler de jo fra kanten på skambeinet og opp til toppen på livmoren...
Lille, bolla & mamma Skrevet 27. april 2007 #3 Skrevet 27. april 2007 Da jeg var hos legen i dag var symfysemålet en hel rute over det grønne området på grafen! Lurer på om dette kan være skummelt? Dette er første gang jeg har fått målt symfysemålet (er i uke 16/17) Legen krysset av på uke 16, men i forhold til uke 17 er jeg fortsatt veldig høyt! Skal til ultralyd på torsdag, kanskje terminen blir flyttet frem...? Eller er det normalt at det kan være over/under grafen i starten og så normalisere seg etterhvert?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå