AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 27. april 2007 #1 Skrevet 27. april 2007 Bør man ha det på vuggen, eller er det ikke nødvendig? Hva med sånn uro? Er det for mye stimuli, eller ok?
ღDidrikmamsenღ Skrevet 27. april 2007 #2 Skrevet 27. april 2007 Vi har ikke det på vuggen, synes det er unødvendig. Samler mye støv gjør det også. Man trenger ikke uro heller, i allefall ikke i den første tiden. Da sover jo babyen som regel hele tiden uansett
Gjest Skrevet 27. april 2007 #3 Skrevet 27. april 2007 Jeg har sengehimmel på senga på soverommet, men ikke på kurven i stua.. Mest fordi jg syns det er utrolig søtt med himmel, også skjermer det litt. Uro er vel strengt tatt ikke nødvendig helt i begynnelsen, men jeg har nå hengt opp det og jeg da, på soverommet.
AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 27. april 2007 Forfatter #4 Skrevet 27. april 2007 Synes det er veldig søtt med sånn himmel, jeg og, men det er mest til pynt, da? Det har ikke noen særlig funksjon strengt tatt..?
Gjest Skrevet 27. april 2007 #5 Skrevet 27. april 2007 Jeg har senga veldig nær meg på soverommet (pga plassen) og har tenkt at når babyen blir litt større og snur seg for å se rundt osv så ser hun ikke rett på meg ihvertfall.. Kanskje hun vil slappe av i senga en ekstra halvtime før hun blir utålmodig..hehe:) Ellers er det vel mest for pynt ja.. :)
Anonym bruker Skrevet 27. april 2007 #6 Skrevet 27. april 2007 støvsamler!!! er det eneste jeg kan si om det..hehe
Nilla :-) jenter 05/07 Skrevet 27. april 2007 #7 Skrevet 27. april 2007 Jeg er litt uenig i at sengehimme er støvsamler.. Det skaper en trygghetsfølelse for ett lite nurk som er vant til å ha hatt liten plass i magen og som plutselig får veldig mye rom rundt seg. Gardinen gjøre det lunt. I tillegg kan du rulle ett helseteppe i hodeenden slik at det blir enda mer trygt. Datteren elsket dette, men sikkert forskjellig dette også. Vi hadde ikke uro, men sikkert greit med en som ikke blinker og lyser og synger, men en slik gammeldags. Prøv deg frem med barnet og tolk signalene du får. Blir det mye stimuli vil det gi lyd fra seg :-)
JuleMette-OverBekkenEtterGrøt Skrevet 27. april 2007 #8 Skrevet 27. april 2007 Hvor får man kjøpt sånn stativ til å feste sengehimmel i? Hvor mye koster det sånn ca?
Gjest Skrevet 27. april 2007 #9 Skrevet 27. april 2007 Tror de har stativ til sengehimmel på de fleste baby butikker. Barnas hus blant annet! Husker ikke hva jeg betalte, men tror det var 2-300 kr. Og da passer den med alle typer himmel!
*We68* Skrevet 27. april 2007 #10 Skrevet 27. april 2007 jeg har himmel på kurven, men ikke på grindsengen. Godt med noe lunt i begynnelsen, men tror ikke det er så lurt å ha det på for lenge, derfor jeg ikke har på sengen. Om barnet blir vant til en himmel så blir det veldig lyst og tomt når man tar den bort når barnet er større. Og kansje barnet ikke vil sove så godt da.
**Frøken84** Skrevet 27. april 2007 #11 Skrevet 27. april 2007 hei. vi har sengehimmel.. synes det er kjempe søtt=0) vi betalte 650 for himmeln og 160 for den stanga=0) kjøpte det på barnashus.
Janicღღlykkeligღღmammaღღtil 2ღ Skrevet 27. april 2007 #12 Skrevet 27. april 2007 Det stativet får du kjøpt for ca 70 kr på jysk. det kjøpte jeg mitt. er kjempefint c",)
Mikaelle7 Skrevet 27. april 2007 #13 Skrevet 27. april 2007 Bra tips! Da skal jeg jaggu ta meg en tur på jysk.
Gjest Skrevet 27. april 2007 #14 Skrevet 27. april 2007 Ville ikke hatt noen av delene jeg. Uro har jeg aldri forstått poenget med, de skal jo helst ikke være våken i sengen da, men sove og da er jo uroen et...ja, uromoment ;-) Når det gjelder sengehimmel er det faktisk mange babyer som synes det er skummelt, vi hadde selv en slik baby, skjønte ikke hvorfor han sov så dårlig i sengen sin, så tok vi vekk himmelen og han sov mye bedre, hørt mange andre som har samme erfaring. Aner ikke hvorfor da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå