Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har erfaring med dette sete?? Jeg syns det er fint, og vil så gjerne ha det.... Noen i Oslo området som selger de setene??

Bor på Hadeland, og ingen rundt her som selger de :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde det til Lillegutt, var igrunnen fornøyd, men irriterende at selen må dras over stolen. Vet også det er mange som feilmonterer setet. (Det blir stående med gal vinkel i setet) Men det er uten base da. Nå har jeg kjøpt meg Izi sleep (savnet så innmari liggestilling sist), spent på om jeg liker det bedre! :o)

Tror nok alle barneutstyrsforetninger i Oslo området har Maxi cosi. Iallefall har Barnas Hus og Babyshop det. De fleste butikker som selger utstyr til bil har også barnestoler, har du sjekket dem?

Skrevet

Vi har kjøpt det selv. Det jeg synes er så genialt med dette sete i forhold til så mange andre, er at det er en pute nede i selve setet som gjør at babyen får bedre støtte til ryggen. Denne kan man fjerne når babyen blir større, men når den er nyfødt så trenger den å få støtte, så synes det er supert jeg.

Vet dessverre ikke hvor de selger det i oslo da.

Skrevet

Hm... Takker for svar. Vi har babyshop i Hønefoss, men de har ikke maxi cosi sete :( Har sett på izi sleep, men syns det er så tungt og "bælete". Tror vi satser på maxi cosi sete nå først. Så får vi heller se etter et annet når h*n har vokst fra det ;)

Skrevet

Hvis de har babyshop i Hønefoss så kan de sikkert bestille setet fra en annen babyshop, hvis de ikke har det der! Vi kjøpte quinny vogn på babyshop men de hadde ikke riktig farge, det var ikke noe problem for de å bestille det fra en annen butikk altså!

Skrevet

Hvis du ikke er redd for å handle på nett kan du bestile det fra nett.

Både norske og utenlandske butikker selger dette setet.

Du kan velge selv om du også vil ha den nye basen eller ikke.

(Da klikkes setet bare av og på) uten å dille med bilselene hele tiden.

Skal du ha base, må du velge enten "vanlig" base, som festets kun med bilens trepunkts-sele. Eller du kan velge den som heter "cabrio Fix, Isofix", (eller noe lignende) som festes med bilens ISOFIX system.

(Dette er installert i nyere biler, er du usikker, spør der du ev., kjøpte bilen, eller bruk basen som er beregnet kun for bilens seler.

Velger du å ha base, må setet også være av nyere type, slik at det passer på basen. (Lurt å huske på hvis du ønsker å kjøpe brukt bilsete, da må det hete noe slikt som "Maxi Cosi Cabrio" synes jeg å huske. Kjøper du helt nytt fra forhandler er dette i grunn ikke noe problem, da har de jo de nyeste modellene inne.

Ønsker du å handle i Norge, kan du gjøre et søk på f.eks finn.no, etter maxi cosi cabrio, og huke ut at du vil se forhandler annonser. Da kommer kun butikker opp. (Nettbutikker i norge).

Ønsker du å bestille i utlandet er www.kiddies24.de et greit valg.

www.pingpong-online.de er også en side som selger dette.

Begge disse er tyske sider. (med mulighet for engelsk tekst)

Du vil da få litt bedre utvalg med tanke på farger på setene.

Husk at hvis du bestiller fra utlandet, at du må beregne norsk moms (mva) på det du bestiller.

Dette er 25% av varens verdi. I tillegg vil posten ha ca 170 kroner for å fortolle for deg.

Slik prisene ligger i dag, og kursen var det kanskje ikke så kjempemasse jeg sparte, på å handle på en tysk side, men siden jeg er komfortabel ed det, og har gjort det endel ganger går det greit.

hadde det vært min første netthandel hadde jeg nok handlet i Norge først, selv om det koster litt mer...

Jeg bestilte bilsete, basen for isofix + adapter til vogn, slik at jeg kan feste bilsete på vognen senere, i går, og skal betale cirka 255 euro. (Inkl. frakt). Dette er ca 2065 kroner. + 25% = 500 kroner + 170 i gebyrer = 2700/2800 kroner.

I Norge ville dette kostet ca 1300 for sete, 1300 for base og ca 300 for adapter, + frakt i norge, ca 250 kroner =3100/3200 kroner.

(Cirka tall)

Blei langt dette, har vist litt skrivekløe i dag. Håper du blei noe klokere.

Skrevet

Nesten rart de ikke fører det samme merket i Hønefoss, da? Er ikke så lenge siden det var på kampanje her i Oslo hvertfall. Og hos Barnas Hus på Alnabru er det kampanje på stolen og basen nå til 2599,-

Lykke til=)

Skrevet

Barnas Hus har kampanje på Maxi Cosi Cabriofix med isofix basen, satt ned fra 3199 til 2599. De har også bare setet til fast lavpris 999,- hos barnas hus.

Skrevet

Hei!

Takker for alle god svar. Skal til Babyshop i Hønefoss nå for å se om de har det, og eventuelt høre om de kan bestille det til meg. Har funnet en farge vi liker. Isofix kan vi ikke ha, siden vi har sportsbiler begge to og i subaruen er det recaroseter... Men den skal byttes inn og vet ikke helt hva slags bil vi skal ha igjen. Så det blir bare vanlig maxi cosi sete her i gården ;)

Hadde håpet å slippe og reise inn til byn før terminen. Har ikke godt av å sitte 1 1\2 time i bil med denne magen. Klemmer så fælt ;) Men må jeg så må jeg ;)

Ha en fin dag alle sammen ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...