Gå til innhold

Har vært hos jm - hva betyr...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mm desentrert 2-3 cm, når det gjelder undersøkelse nedentil??

Noen som vet? Betyr det rett og slett at mormunn er blitt mindre??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmmm jeg vet bare at å sentrere noe er når det er stilt med samme avstand på begge sider...kanskje desentrert betyr at det er noe som er litt skjeivstillt??

Huff..hørtes ille ut det!!

Skrevet

Tror desentrert betyr at mormunnen vender bakover og er 2-3 cm lang. Regner med at den må sentrere seg, vende nedover kanskje, før fødselen kan starte. Jeg hadde desentrert mormunn ved termin i mitt første svangerskap, og fødte 6 dager etterpå. Leste i et innlegg tidligere i uka her inne at en normal mormunn var ca 3,5 cm, så da er vel din blitt litt mindre. Det går mot fødsel, men neppe i dag!

Skrevet

Jeg hadde bakovervendt mormunn langt inn i fødselen sist,jeg... Bare noen timer før jenta kom til verden åpna og flyttet den seg slik at hun kunne komme ut uten problemer. Så det behøver tydeligvis ikke ha noe å si...

Skrevet

Tusen takke for svar :o) Er jo enda litt igjen til min termin da, men ble nysgjerrig alikevel. Har hatt så utrolig mye kynnere derfor jeg ble grundig udersøkt i dag, he he. Hadde håper jordmor kunne si noe sånn ca, men det ville hun ikke:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...