Anonym bruker Skrevet 27. april 2007 #1 Skrevet 27. april 2007 min baby sparker ikke hver dag.. er egentli ganske sjelden den gjør det. er i uke 26, den har vore rolige gjennom hele svangerskapet.. andre som har rolige baby? eller er noe gale?
betty74 Skrevet 27. april 2007 #3 Skrevet 27. april 2007 Helt bombesikkert svar kan du jo ikke få her inne, men jeg tenkte jeg kunne dele erfaringer fra forrige svangerskap. Min datter sparket lite. Jeg husker spesielt at noen venninner fortalte at man måtte kjenne spark et visst antall ganger om dagen. Jeg hadde jo dager jeg ikke kjente noe!! Jeg var veldig bekymret og spurte jordmor. Hun forklarte at alle barn er ulike og noen barn ligger og sparker inover og da kjennes det ikke like lett. Jeg slo meg til ro med det og det gikk fint. Noen ganger når jeg synes det var på tide å kjenne liv, drakk jeg brus - da ble det gjerne fart ( stakkars!!) Det hører med til historien at jeg kjente de første livstegnene ganske sent også. Det trenger ikke være en sammenheng, men selv i dag er min datter av den rolige typen. Som baby husker jeg at hun skilte seg fra mange av de andre i barselgruppen ved at hun likte å ligge i vognen og titte og fundere. Litt senere når de første begynte å gå, likte hun å sitte på rumpa og lese bøker. Når hun var 15 måneder la hun fra seg boka og gikk.. I dag er hun helt på høyden med de andre intellektuelt og motorisk, så det trenger ikke være noe minus å være litt bedagelig anlagt:-) Så alle barn er forskjellige. Hvis du er veldig usikker, synes jeg du skal ta det opp med lege/jordmor.
fikk lite barn 23.08.07 Skrevet 27. april 2007 #4 Skrevet 27. april 2007 godt å høre at det er flere med rolig baby i maven. Har de siste dagene vært litt bekymret selv og tenkt på å skrive inn ett lite innlegg. Er i uke 26 og det varierer veldig på aktiviteten og sparkene. Alle andre jeg kjenner som er gravide og rundt samme tid som meg prater om full rulle hele dagen med spark og slitsomt mye aktivitet, så det er nesten så jeg blir bekymret selv. Men legen sa at alle er så forskjellige og det som er viktig er å kjenne liv hver dag, ikke hvor mye liv for det er så forskjellig så jeg har slått med til ro med det at jeg har en rolig baby som sover og vokser mye..
Loglady Skrevet 27. april 2007 #5 Skrevet 27. april 2007 Jeg er i uke 26, og opplever det samme som dere. Være også obs på at babyen ofte er i aktivitet først når mor er rolig (gjerne når du sover) og omvendt. Jeg våknet en natt fordi jeg måtte på do, og da var det liv, gitt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå