fremtidoghåp Skrevet 27. april 2007 #1 Skrevet 27. april 2007 Først vil jeg bare si at jeg er IKKE ute etter noen diskusjon. Jeg bare lå i gårkveld og tenkte på at du sikkert har hatt et tøft liv. Når du skriver at om Gud finnes, er han er drittsekk, tenker jeg at du ikke er likegyldig til Gud. Da ville du ikke brydd deg med å skrive innlegg her. Egentlig aner det meg at du tror Gud finnes, men at du rett og slett er skikkelig sint på Ham. Sint -fordi Han ikke har stoppet de vonde tingene som har skjedd i livet ditt, og bunn fortvilet, fordi du har mistet så mange som du var glad i. (jeg forstod på ett av innleggene dine at du har mistet flere) Men vet du hva? Jeg tror Gud tåler ditt sinne! Han ser du har hatt det tøft!! En god far tåler at barnet er sint fordi det egentlig er trist. På samme måte ser Gud din smerte og forstår at du har det vondt. Men jeg har dessverre ikke noe svar på hvorfor Gud har tillatt det vonde som har skjedd i ditt liv. En bitteliten flik at det vondes problem kan forklares med at vi er gitt en fri vilje. Gud har gitt oss friheten til å ta egne valg, og det innebærer at noen velger det som gir smerte for seg selv eller andre. Man kan velge å være utro, ta barnet sitt med og flytte langt vekk for å hindre samvær, man kan velge å begynne med rusmidler som i siste instans kan ta liv, man kan velge å kjøre i fylle så uskyldige liv risikerer å gå tapt osv. Men de aller, aller fleste gangene vonde ting skjer, har vi rett og slett ingen svar! Noen mister sitt nyfødte barn, noen blir rammet av alvorlig sykdom, -for noen kan tilogmed hele livet kjennes blodig urettferdig. Jeg har selv vært gjennom så mye tøft de ti siste årene, at jeg ikke har ord. Jeg ønsker heller ikke å fortelle om det her. Mange ganger har jeg spurt "Gud, HVORFOR?!" Jeg har vært sint og fortvilet, men Gud har tålt mitt sinne og mine spørsmål. Gjennom alt dette vet jeg at Jesus har gått ved min side. Han har ikke lovet å la meg slippe å gå gjenom lidelser, men han har lovet å være med meg gjennom alt det vonde som har skjedd i livet mitt. Jesus har vært der selv. Han levde et tøft liv. Han ble utstøtt, han ble plaget, hånet, latterligggjort, pisket og korsfestet. Han VET hvordan smerte føles. Han har vært der selv. Og han har banet vei inntil himmelen for oss. Kanskje du ikke kjenner deg igjen i det jeg skriver. Kanskje du bare blir provosert. Men kanskje noe blir liggende som et lite frø og spire inne i deg, en spire av håp. For mange år siden hang det en kalender over skrivebordet mitt der jeg jobbet. Bildet var av våren, med gress, blomster og en gammel vindmølle. Himmelen var blå og hele bildet åndet og nytt liv og fred. Under bildet var det skrevet et bibelvers : "For jeg vet de tanker jeg tenker om dere, sier Herren. Det er fredstanker, og ikke tanker til ulykke. Jeg vil gi dere fremtid og håp" . Når alt er som tøffest, holder jeg meg fast i disse ordene. Jeg klynger meg til dem i trass. Derfor er det også dette jeg bruker som mitt nick. Hver gang jeg skriver under med nicket mitt, minner jeg meg selv om at Gud vil gi meg fremtid og håp. Han vil gi det til deg også. Han har glede og jubel i vente for deg. Gjennom mørke, gjennom sinnet, gjennom fortvilelsen går Jesus med deg. Og om du tror på Gud eller ikke, kommer du alltid til å være Hans barn. Han har omsorg for deg. Jeg ønsker deg alt godt. :-)
Gjest Skrevet 27. april 2007 #3 Skrevet 27. april 2007 syns dette var veldig godt skrevet. selv om vi to ikke deler livssyn i teoretisk forstand, har vi mange syn på Gud som er svært like. Du virker som en veldig fornuftig dame må jeg si =)
Anonym bruker Skrevet 27. april 2007 #4 Skrevet 27. april 2007 Er det mulig!!!!! Huff......oppgitt AMEN
fremtidoghåp Skrevet 27. april 2007 Forfatter #5 Skrevet 27. april 2007 Selv om du blir oppgitt, ønsker jeg deg fremdeles alt godt! :-) (Nå kan det jo være at du som har svart på dette er en annen enn innlegget egentlig var ment til. Men det er ikke så lett når man signerer med anonym, da vet jeg jo ikke hvem som har svart..... Så vær snill å ha meg unnskyldt om jeg svarer feil person!) Men jeg blir uansett glad for dem som gidder å lese innlegget mitt, jeg! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå