Gå til innhold

Foranliggende morkake og blødning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 15 uker på vei, og opplevde noe ekkelt i går. Våkneog følte jeg ville besvime og kaste opp.

Gikk på badet, og i det jeg skulle sette meg på toalettet, begynte det å blø. Masse. Veldig masse.

Jeg ble redd, og ringte legen. Fikk time med en gang, sendt videre til gyn.poliklinikk på sykehuset for vag.UL.

Legen var redd det var spontan abort, eller truende..

Jeg forberedte meg på å få høre at babyen var død.

UL viste at babyen hadde det bra, at blødningen kon fra morkaken som lå foran/framme.

Andre som har opplevd dette?

Gjentar slike blødninger seg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også hatt blødninger rundt denne tiden i svangerskapet og det gjentok seg et par ganger. Jeg er blitt fulgt opp på sykehuset med ekstra ul.

Blødningene har gitt seg. Er nå i uke 27, har ikke blødd siden uke19.

Ble bedt om å ta det med ro og å ikke gjøre tunge løft. evt. sykemelde meg fra jobben hvis jeg var stresset. (noe jeg ikke har hatt behov for.)

Håper det kommer til å gå bedre med deg.

Lykke til!

Skrevet

Opplevde noe av det samme i uke 13. Foranliggende morkake og hematom i livmoren. Ligge stille, ikke sex, ikke offentlige bad osv til blødningen ga seg. Blødde i to uker. Har ikke blødd siden det. Er i dag 21+1. Hadde også en blødning i uke seks, og en i uke elleve. Fikk beskjed om at jeg nok kunne forvente noen blødninger, men ikke friskt blod. Morkaka har trukket seg opp til siden og babyen vokser og gror. :-)

Skrevet

Jeg opplevde det samme - er også 15 uker på vei og har to i magen.

Blødningen begynte med ganske mye fresk blod om morgenen og hold seg gjennom hele dagen. Ringte til legen som sa at det var ikke mye de kunne gjøre hvis jeg holder på med å abortere, men at det skulle nok går greit hvis jeg ikke hadde det vondt. Da jeg hadde akkurat roet med litt ned og blødningen ble brunt, kom det store brune klumper (etter to dager). Da dro jeg til sykehus med en gang. Ved innvenig UL så de at en av morkakene ligger litt lav og at det var vel der det blør ifra, at det kunne gjentar seg, ungene var friske og at morkaken kommer mest sannsynligvis til å trekke seg oppover etterhvert.

Skrevet

Jeg hadde blødninger frem til jeg var 18 uker på vei...........og grunnet til alle blødningene var at morkaka var foranliggende og låg lavt!

Heldigvis har den vokst oppover nå, var på ny ultralyd i går=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...