Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig med mye hormonsvingninger? Humøret mitt svinger så innmari om dagen. Veldig irritabel og dårlig på å takle motstand - får lyst til å knuse og drepe og ødelegge. Og føler meg generelt nedfor, men det er liksom ingen grunn - ikke noe spesielt som plager meg eller jeg bekymrer meg for. Føler at det bare er hormoner som gjør at jeg føler meg skikkelig nedtrykt. Tungt å stå opp, null motivasjon på jobb (og har derfor ikke gjort noe fornuftig siden før påske, hvilket heller ikke føles bra), lite energi og bare lyst til å være hjemme i fred.

Hva kan det skyldes?

- Hormoner?

- Sovet litt dårlig i det siste

- Totalt overarbeidet før påske - kommet i vakuum nå?

- Deppa av at jeg merker at jeg har mindre energi og derfor ikke orker å gjøre alle de tingene jeg vil med hus, hage, hund, venner, familie osv.

- Ubevisste bekymringer rundt det å få barn?

- Selvangivelsen !? :)

- Jernmangel?

Uff, blir så lei av å ha det sånn, og mannen min jobber så mye og orker så lite når han er hjemme også, så det blir lite påfyll der og.

Er det fler som har det sånn? Føles mest fysisk, for det er jo som sagt ingenting som plager meg, og det er ulike ting som gjør at det triller en uentusiastisk tåre eller to hver eneste dag nesten.

Vurderer å dra på hytta alene i 4 dager og bare sone ut... er i uke 26.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff dette hørtes ikke gøy ut. Har det ikke på samme måte, så vet ikke hva det kommer av men måtte gi deg en trøsteklem!

Men overarbeidelse,hormoner og jernmangel er ikke noe å spøke med og kan sette ut hvem som helst. Kan det være en ide å snakke med legen din? Kanskje få en liten sykemelding, hvile ut å se om det blir bedre?

Lykke til iallefall, håper du føler deg bedre snart:0)

God klem

Skrevet

Jeg er også i uke 26, og kjenner meg igjen med det å ha humørsvingninger (selvom jeg ikke får lyst til å knuse eller ødelegge noe.) Jeg kan være i strålende humør en dag, men dersom jeg sover dårlig en natt, så blir jeg veldig lett trist og tungsidig. Hadde det slik i dag morges, og begynte å gråte før frokost...min mann må også være mye borte pga. jobben, og det kan være veldig slitsomt når jeg må ta meg av vår snart 3- årige gutt alene - selvom det er kjempekos trenger jeg mer tid til å sitte ned å slappe av og være for meg selv...Har en uke som "gress-enke" foran meg, og blir litt selvmedlidende ved tanken. mMn heldigvis stiller mannen min utrolig bra opp ellers, når han ikke må reise, og vet han kommer til å handle ol. for meg i forkant slik at jeg har det jeg trenger i huset. Tror både det er hormoner og det at kroppen jobber så mye med å produsere den lille i magen som gjør at en har så lite å gå på. Ikke føl deg uttafor, du er ikke alene. Tror de fleste gravide har det likt i perioder. Det er mye vi skal igjennom både fysisk og psykisk, det skulle bare mangle at vi også fikk noen reaksjoner på det. Lykke til videre!

Skrevet

Tror dette er ganske vanlig ;)

Har hatt sånne perioder selv.. senest forigje uke... var kjempe deppa og lei meg... hadde noen tøffe dager... gråt litt, slappet av litt for meg selv og hentet meg inn igjen... kanskje du skal ta den turen på hytta og kose deg litt alene? hørtes godt ut spør du meg ;)

Hadde også en slik knuse ødelegge periode.. heh.. endte med at jeg var så sint at jeg sparket hardt i veggen.... ikke smart!! Forstuet stortåa... den er forsatt svart og blå.. klarte ikke gå på en uke ;) hihi.....

Var hos jordmor i går å snakket litt om lite overskudd, svimmel osv.... har du sjekket blodtrykket ditt i det siste?? mitt var kjempe lavt og fikk streng beskjed om å drikke drikke drikke masse vann... ha med deg en slik imsdal flaske overalt... det kan faktisk hjelpe....

men kanskje ikke dumt å ta noen blod prøver hos legen heller... jern mangel kan gjøre deg slapp og sliten....

håper du snart føler deg bedre ;)

husk at det er mye som skjer i kroppen om dagen.den jobber hard nå og du trenger ekstra med hvile og væske....

lykke til

klem fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...