Gå til innhold

Store søvnproblemer - helt utslitt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er våken 3. døgnet på rad, og er helt utslitt. Har termin på søndag, og forstår ikke hvor jeg skal hente krefter til å gå gjennom en fødsel fra. Vet egentlig ikke hvorfor jeg ikke får sove, men er nok en kombinasjon av bekkensmerter og gruer meg til fødsel. Blir snart desperat, vurderer å ringe legen i morgen for å høre om det er noe jeg kan få for å sove på. Noen som vet om det er noe som er trygt å ta? Andre som sliter med å sove for tiden?

Takk for svar :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja jeg sliter også med det. Men prøver å sove litt på dagen når det er alt for ille. Vet ikke om du har anledning til det, og om du klarer å sove på dagen da. Jeg tror ikke det er noe du kan ta for det når du er gravid.

Skrevet

For bekkensmertene kan du i hvertfall ta Paracet når du legger deg... Det gjør jeg noen kvelder, hvis d er ille. Da hviler jeg mye bedre, og føler meg bedre når jeg våkner igjen. JM sier det er helt trygt, og Paracet gir man jo til spedbarn også, så og bruke d av og til syns jeg må være greit.

Grue seg til fødselen er verre...

Du må bare forsøke å ikke tenke for mye på d. Du vet jo ikke hvordan d blir, mest sannsynlig går d helt fint. Og d står jo på et begrenset tidsrom...

Og, ikke minst, premien er jo ubetalelig :)

Skrevet

Jeg sover skikkelig dårlig og har egentlig gjort det i ukesvis. Sovner som regel ved midnatt etter og ha lest lenge, så våkner jeg rundt 3-tiden og vrir meg fram og tilbake til morran... Vurderer også sovetabletter fra legen, men har ikke lyst og ta noen sjangser. Har termin mandag og håper noe skjer snart, men vil jo også gjerne ha krefter og energi til fødselen.

Skrevet

Hva med avslappende dusj med en skikkelig deilig dusjgele like før du legger deg? Bad er kanskje vanskeligere ettersom du har vondt i ryggen?

Skrevet

det eneste som hjelper her i gården er: en STOOR kopp kakao, en god varm lang dusj/bad. så hive seg under ei ferdig oppvarmet dyne og bli killt på ryggen til jeg sovner =) deeeeiiillliii

Skrevet

Takk for tips, alle sammen. Har prøvd det meste, men ikke paracet, så kanskje jeg tar meg et par før jeg legger meg i kveld. Men jeg tror det meste er psykisk egentlig, bare ligger og stresser og gruer meg. Forhåpentligvis er det snart over :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...