Gå til innhold

hjelp,utvist

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei

jeg og mannen min giftet oss i januar.vi søkte familieforening i hans hjemland kosovo.tenkte at alt går bra.da får vi svaret at han ble utvist fra norge 2 måned før han reiste til kosovo.han viste ikke dette da.nå prøver vi med advokat hjelp og får han inn i norge,men dette viser seg og være svært vanskelig.vi fikk avslag etter første brevet til udi.vi venter barn til juni:)

men udi sier at han har ingen tilknytning til riket.ingen grunn her liksom!!!

jeg skulle vært veldig lykkelig akkurat nå på grunnet av lille jente vi venter på, men er mer deppa på grunnet av jævla udi

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er du selv norsk? ser ikke sånn ut på skrivemåte

Skrevet

Kjenner til et lignende tilfelle,men fra Makedonia.Tror disse statene behandles ganske likt.Pappan ble kastet ut av Norge ,fordi han hadde uovlig tilhold her(det er lite smart-vanskelig å komme inn seinere),hadde kone(mange år gift ,hun var norsk statsborger)3 barn og 4.underveis,men fikk allikevel ikke bli.Hvorfor visste ikke mannen din at han var utvist forresten?Hadde han søkt asyl og fått avslag?Skjønner dere er fortvilte,kanskje dere kan leve sammen en periode i Kosovo etter fødselen?Inntil han forhåpentlig får oppholdstillatelse,prøv for all del ikke å få han hit uten.Veldig slitsomt å leve med den utryggheten over seg,og hele tiden se seg over skulderen.Tenk om han trenger lege,tannlege, blir utsatt for en ulykke.Pessimistisk ja,men slike ting skjer jo.Smør dere med tålmodighet så ordner det seg etter hvert.Lykke til med babyen.(Er selv gift med en albaner,og vi har bodd i Makedonia en periode.Veldig fint å få hans kultur helt inn på kroppen også.)

Skrevet

Har litt vanskeligheter med å tro på at noen ikke vet om at de er utvist...

Skrevet

Hei

Når man er gift, kan man søke familiegjenforening, men ofte må da den som er norsk (eller har opphold i Norge) bo i Norge og oppfylle alle krav til leilighet, inntekt osv. Den andre må oppholde seg i sitt hjemland til saken er avgjort. Men når du er gravid, så tror jeg det er ganske god mulighet for at han kan få visum til Norge, slik at han kan ta seg av deg.

Det virker på meg som du enten blander litt, eller at dere har fått veldig dårlig informasjon. Ta kontakt med en advokat (kanskje du oppfyller kravene til fri rettshjelp) og forklar situasjonen. Han/hun kan sikkert hjelpe deg med hvordan du skal gå frem for å søke om de ulike tingene. Du kan også snakke med NOA (norsk organisasjon for asylsøkere).

Jeg har vært i gjennom en lignende sak, og i begynnelsen så er alt veldig frustrerende. Det er viktig at du stopper litt opp og får oversikt over situasjonen. Gå til UDI og spør hvordan du skal gå frem, snakk med advokat, snakk med NOA og han kan gjerne snakke med norsk ambasade der han er. Dette går sikkert i orden.

Og til deg som sier at man ikke kan unngå å vite at man er utvist: Joda, det går veldig fint. Det er nemlig ikke alltid at papirene fra myndighetene kommer dit de skal, og noen ganger blir bare advokat informert, og så glemmer han/hun og si ifra videre.

Skrevet

hei

tusen takk for støtten,du som skrevet sist som anonym.

vi har advokat hjelp også.men fikk avslag etter første brevet.håper virkelig at det går bra neste gang.

og vi viste ikke at han var utvist,bare info til deg som tror at det går ikke...

Skrevet

ville bare si også at har fast jobb og eier leilighet.så tror ikke det blir noe problem der da,eller hva tror dere da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...