Gjest Skrevet 26. april 2007 #1 Skrevet 26. april 2007 Har ei lita tulle,som snart er et år.Hun spiser fast føde tre ggr om dagen + mm + mme på kvelden når hun skal sove.Men hun hyler og hyler,og nekter å sovne.Er trøtt som bare de.Jeg jobber på kvelden,så mannen min sliter virkelig med å få henne til å sovne,hun er som regel oppe når jeg kommer hjem fra jobb halv ti. Noen ggr sovner hun,men våkner hun da,er helvete løs!Det eneste som hjelper,er fram med puppen.Da sovner hun på 5 min. Hun nattammer fortsatt også,gjerne 2-3 ggr pr natt.Vet det er unødvendig. Gode råd? Må vi bruke skrike-metode? Det hjelper ikke å sitte inne hos henne,prate og stryke.Det har jeg prøvd noen timer! Men samtidig er jeg ikke veldig for å la henne skrike heller.. What to do??
bowie71 Skrevet 26. april 2007 #2 Skrevet 26. april 2007 Er hun ikke sulten da? Jeg ville prøvd med et stort og herlig grøtmåltid rett før leggingen. Vi oppdaget akkurat dette med babyen vår på 9mnd, nemlig. Han var urolig om kvelden fordi han var mer sulten. Ellers ville jeg aldri prøvd skrikemetoden. Det eneste vi forteller dem er at vi ikke ønsker å høre på de signalene de gir. Babyer som gråter seg i søvn lærer vel egentlig ikke noe annet enn at mamma og pappa ikke er der for dem. Vi har bare bestemt oss for at de kveldene han ikke ville sove, så lar vi ham bare være litt oppe, sånn at vi kan kose oss med ham. Små babyer er nemlig ekstra søte om kvelden når de får kos og oppmerksomet. Det rareste er at da vi bestemte oss for å kjempe mindre med denne leggingen (som ofte varte lenge med både hyl og skrik), så ble han en engel å legge! Grøt i magen og en litt mindre stressa mamma og pappa gjorde underverker. Tror babyer enser at vi bare ønsker at de skal SOVE, og jeg er sikker på at vi overfører mye uro til dem med det. Nyt tiden med babyen din: Plutselig er jo babyen blitt til en liten unge. Ikke stress så mye med denne leggingen og rutinene! Lykke til!
Gjest Skrevet 26. april 2007 #3 Skrevet 26. april 2007 Tusen takk for svar ;-) Hun får et grøtmåltid en times tid før legging,så maten skal rekke å synke litt.Og mme på flaske like før hun legger seg.Det er jo kjempekos å ha henne oppe,men hun er stuptrøtt,hun sover bare en times tid på dagtid så jeg tror hun er klar for senga egentlig;-) Vi lar henne ikke skrike altså,ingen av oss klarer å høre på det...og gråter hun litt,gir hun seg når vi kommer inn.Men begynner igjen hvis vi ikke tar henne opp og hun får pupp.Tror kanskje jeg har laget en litt dårlig uvane på henne..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå