Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk vite idag at lillegutt ligger 23% over gjennomsnittsvekten...på dette tidspunktet... Og jeg må bare si at jeg håper han har hatt en vokseperiode nå og at det stagnerer litt... :-/

Er drøye 30uker på vei og føler meg ganske stor...men andre synes ikke jeg ser så stor ut. Anyway...har vel kommet til et tidspunkt hvor huden strekker seg mye mer enn den har gjort tidligere....og derfor føler meg ekstra sprengt...

Flere med store barn???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du vært på ul og fått vite dette??

Bare lurer:) er litt nysgjerrig på hvordan det ligger an inni der:)

Skrevet

Jepp, vært på ultralyd ja.

Ble henvist av jordmor da jeg plutselig hadde et mye høyere sf-mål enn forventet denne gang. Greit å sjekke om det var fordi barnet var stort eller om det var veldig mye fostervann...

Men det var som antatt....stor gutt. Både jeg og pappan var store da vi ble født så var vel ikke overraskende...

Skrevet

Den er grei:)

Spennende å se om han fortsetter veksten i samme tempo, da!

Har en følelse av at jeg får en litt romslig baby jeg også..men håper på å treffe "normalen"et sted..skal jo få'n ut derfra også:)

Skrevet

Ja..skal på ul igjen om noen uker for å se hvor stor han er da...

Ehh..akkurat det tenker jeg også..at han tross alt skal ut derfra...

Men håper det stagnerer litt til neste ul da :)

Skrevet

Hei du, pianutten!

Jeg var og sneik på profilen din i går og så at du er sykemeldt pga bekkenløsning.

Jeg er også sm 40% fra småbarnsavd i bhg..

Jeg har begynt å få mer merkbar bekkenløsning nå, og da må jeg spørre en med erfaring; blir dette bare værre og værre??

Skrevet

Ja..det er nok dessverre sånn at bekkenløsning blir bare verre og verre. Iallefall har det blitt det for meg. Etterhvert som jeg har vokst og alt blir tyngre så blir det mer trykk på symfysen (rett foran)...for det er der jeg har smertene. Vet at noen har de bak eller nedover lårene, men hos meg så er det altså midt foran det er vondt og stivt.

Den siste uka har jeg egentlig hatt mye mer vondt enn tidligere også..og det viste seg ha en naturlig forklaring...lillegutt har lagt seg med hodet ned allerede, så jordmor mente at det ga nok et ekstra trykk. Merker det veldig godt at han ligger med hodet ned faktisk..det er mye trangere helt nederst i magen nå..vanskelig og ubehagelig og sitte foroverlent osv...

Men i forhold til barnehagejobbing og bekkenløsning... Jeg startet med 50% sykemelding omkring uke 18-19 pga bekkenløsning. Da fikk jeg ordnet det sånn at jeg gikk halve dager...vet ikke hvilken ordning du har jeg, men det funka iallefall genialt for meg. Men fra uke 22-23 ble det sånn at det ikke lenger var mulig å jobbe der jeg jobber...en litt spesiell bhg i forhold til møblement osv. I tillegg var det litt viktig å ikke tyne bekkenet helt fordi jeg da tross alt hadde igjen nesten halve tiden.. Men selv om jeg har tatt masse hensyn, og måtte forholdt meg forholdsvis rolig, så har det bare blitt verre og verre.

Går nå til fysioterapeut, i en gruppe med andre som har bekkenløsning,og det fungerer veldig fint! Det anbefaler jeg deg virkelig, om det finnes noe i nærheten av der du bor. Gjør det ikke det, så anbefaler jeg uansett ågå til fysio...men velg en som er intr i bekkenløsning..ellers vil du ikke ha store utbytte av det altså!!

Vel..det var mine erfaringer og råd :) Håper de kan være til litt hjelp :)

Skrevet

Takk:)

Hos meg har smertene først begynt i slutten av 2.trimester med smerter i korsryggen, men merker mer og mer at det har skjedd noe forran også. Har ikke konstante smerter, men de kommer når jeg beveger meg feil osv.

Er bare usikker på hvor alvorlig jeg skal ta dette. Klarer meg foreløpig fint på jobb med halve dager, så får se hva legen sier på kontroll om et par uker:)

Vet det er noe terapi i vann her i byen som hovedsakelig er for gravide med bl.

Tusen takk for svar:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...