Gå til innhold

Når slutte med stellebord?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta er 16 mnd. Vurderer å kaste ut stellebordet og kun ha ei matte på gulvet...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du slutter jo når du selv vil.

Skrevet

Vi har stellematte oppe på vaskemaskina vi til jenta på 17 mnd,

Skrevet

Vi satte stellebordet i bodet for en mnd siden, i forbindelse med takst på leiligheten. Skulle egentlig ta det inn igjen, mens står der fremdeles. Helt greit med bare en matte på gulvet synes jeg, snuppa vår er 14 mnd.

Skrevet

Luke er 17 mnd,vi har stellematte på vaskemaskinen.Det er vegg på begge sider så kommer til å ha den kroken så lenge han godtar å ligge der:)

Skrevet

Vi slutta når han var 7-8 mnd. Skjønner ikke hvordan dere klarerå holde de på stellebordet jeg. Min umulius er som såpe i våte hender på stellematten...

Skrevet

Sluttet med stellebord da vesla var 8-9 måneder tenker jeg,hun var helt makk og bare vridde seg.....

Skrevet

Sluttet når han var rundt 5 mnd. Da snudde han seg hele tiden og jeg ble redd for å miste taket på han. Så da begynte vi med stellematte på gulvet : )

Skrevet

Jenta vår er 21 mnd. og vi bruker det enda vi... Jeg syns det er slitsomt og tungvint å stelle på gulvet, dessuten så er det plass til badebalje og diverse annet under stellebordet. Har ikke noe sted å gjøre av dette om vi skal ha stellematte på gulvet.

Skrevet

Vurderte dette selv da sønnen var ca et år (i okt). I sommer så brukte vi mye matte på gulvet pga at vi ikke når vasken fra stellebordet. Men i løpet av vinteren nå så har jeg funnet ut at så lenge han får plass med ryggen sin på stellebordet (er ikke langt igjen nå..ikea-stellebord og 83 cm lang..) så beholder vi det. Grunnen: Hvis vi skifter på han på gulvet så skal han bare krabbe eller gå si vei! Og det er litt tungvindt;) Du får bare prøve hva som funker..men så lenge jenta di er villig til å ligge på bordet og dere ikke har utrolig dårlig plass på badet så ville jeg venta..er jo slitsomt å stå/sitte så bøyd og da..Jeg irriterer vettet av meg når vi skifter på han på besøk og sånn på gulvet hvertfall..Men opp til deg:)

Skrevet

Kjære deg.

Du slutter med stellebord når det ikke lenger fungerer å stelle barnet på stellebord. Uavhengig av alder, og hva andre gjør.

Når det ikke lenger fungerer for DERE, da slutter du.

Stol på deg selv mor.

Skrevet

Så lenge han bruker bleier, har verken knær eller rygg til å skifte på han på gulvet.

Skrevet

Vi har stellematte på vaskemaskina til lillegutt på 15 mnd. Det har vi hatt helt fra han var født. Kommer sikkert til å bruke den lenge enda tenker jeg. Særlig når han bæsjer;)

Skrevet

Enig med "hufsemor".. Har to små; ei på to og en på 31/2. Eldste bruker ennå bleier, og jeg synes det er praktisk å vaske ham mens han ligger på stellebordet...Tannpussen er og greii å ta mens han ligger :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...