venterliteknøtt Skrevet 26. april 2007 #1 Skrevet 26. april 2007 Hvor kan man kjøpe gulpekluter, og hva kalles dette i butikken? Hvor mange gulpekluter og myke gaskluter bør man kjøpe inn? Jeg vil gjerne også ha noen tips angående stellebord og stellematte. Jeg kommer til å ha et ganske lite bad, så jeg vil helst unngå å kjøpe stellebord.Jeg kan ikke montere vegghengt stellebord og har ikke vaskemaskin på badet. I tillegg kan stellebord ikke brukes så lenge og jeg har ikke behov/plass for å bruke det som oppbevaringsplass etterpå. Kan det gå å bare rett og slett bruke gulvet med en litt tykk stellematte som underlag? Hvor mye klær bør jeg ha til rådighet på badet? Hvor kan man kjøpe en solid stellematte som kan brukes så lenge barnet bruker bleier til en rimelig pris?
JuleMette-OverBekkenEtterGrøt Skrevet 26. april 2007 #2 Skrevet 26. april 2007 Har dere badekar? I såfall finnes det stellebord til å sette på kanten av badekaret har jeg sett. Ellers er jeg uerfaren 1.gangs selv, så jeg har ikke så mye å bidra med:)
Anonym bruker Skrevet 26. april 2007 #3 Skrevet 26. april 2007 Du kjøper kluter på alle barneforretninger.Vil ikke anbefale å stelle barnet på gulv, det er uhygienisk for barnet og veeldig slitsomt for deg..det går hardt utover ryggen.Jeg har aldri brukt å ha særlig klær tilgjengelig på badet, men egen kommonde på barnerommet.Vil tilføre at jeg finner det praktisk å bruke stellebordet til min snart 3,5 år gamle datter istedet for å la henne stå på gulvet.Lettere for begge.
mill@jenta Fødte Lucas 7/6 Skrevet 26. april 2007 #4 Skrevet 26. april 2007 Sånne gulpekluter i gaz eller flanell får du kjøpr på sparkjøp..
EvyHO Skrevet 26. april 2007 #5 Skrevet 26. april 2007 Stellematter får du overalt hvor du får babyting tror jeg... Prøv Jysk, Babyshop etc... Ikke stress så fælt med å finne den tykkeste... tror de er ganske like og barnet skal ikke ligge der i flere timer av gangen.... Ville nok funket med et godt og tykt badehåndkle som du brettet til også! Gulpekluter + + finner du der du finner stellematte! Lykke til! :-)
venterliteknøtt Skrevet 26. april 2007 Forfatter #6 Skrevet 26. april 2007 Finnes det stellebord med låsbare hjul som ikke er så dyrt? Jeg ønsker meg et stellebord som kan trilles inn i en ganske stor dusjnisje når den ikke er i bruk. I tillegg lurer jeg på hvor lenge man egentlig trenger stellebord?
Som Natt & Dag Skrevet 26. april 2007 #7 Skrevet 26. april 2007 De har fine gulpekluter med freshe farger på KID, Stellematte kan du få kjøpt i alle babybutikker, den kan du legge på sengen deres, på en kommode eller et bord, det å stelle en baby på gulvet vil eterhvert slite veldig på ryggen.... I stedet for stellematte kan du også bruke et stort badelaken som du bretter mange ganger. (det gjorde jeg da vi bodde på hotell i 3 uker da lillegutt var nyfødt, og det fungerte helt fint). I nærheten av stelleplassen bør du bare ha et skift tilgjengelig, mer trenger du ikke, men det er greit å ha et skift innen rekkevidde.
Pianutten Skrevet 26. april 2007 #8 Skrevet 26. april 2007 Vi har heller ikke noe diiiigert bad,men sånn passe str. Uansett vil vi ikke trykke en stor stellekommode innpå der...synes de stellekommodene man får kjøpt er så digre og tunge... Så vi kjøper en helt vanlig kommode vi kommer til å ha bruk for etterpå, som vi setter på badet og kjøper en stellematte (fra Barnas Beste til 299,-) som vi legger oppå...VOILA...der har vi "stellekommoden" vår! Gas-klutene på Sparkjøp virka ok, jeg var og kjøpte en hel haug her om dagen. Enig med henne lenger oppe ang stelling på gulv...kjempetungt og forferdelig uhygienisk. Det beste er noe som barnet kan ligge på som er i noenlunde riktig høyde for deg. I tillegg er det genialt at barnet kan stå på den kommoden senere når du skal skifte...MYE enklere enn at barnet står på gulvet og du må stå på hodet for å få skifta... Håper dette ble til litt hjelp iallefall
Som Natt & Dag Skrevet 26. april 2007 #9 Skrevet 26. april 2007 Hvor lenge man trenger stellebord er en smaks sak, sønnen min blir 4 år til sommeren, og vi bruker fortsatt stelleplassen om kvelden. Jeg liker å ha han i god høyde når jeg smører han etter å ha badet han, også foretrekker jeg å ha han liggende når han skal ha på seg nattbleien, mye enklere å se om han er sår i pompen når han ligger enn når han står, dessuten sliter det ikke på ryggen min (han klatrer nå opp og ned selv via en krakk). Du finner mange fine stellebord med låsbarehjul. jeg vet at Barnevognhuset Rudo har en stellekommode i hardplast, den burde fint tåle å stå på badet. ellers så finner du også slike sammenleggbare stellebord, de er bok veldig praktiske om man har liten plass.
tina 79:) Skrevet 27. april 2007 #10 Skrevet 27. april 2007 Det finnes en slags stellebordløsning som man legger over sprinkelsenga, de har den utstilt på barnas hus. Ellers finnes det jo sånne stelle "stativer" som du kan klappe sammen - nesten samme type understell som på campingbord! De tar jo veldig liten plass når de er sammenslått. (Mamma og pappa hadde den typen til meg når jeg var liten!) Her har du en link på hva jeg mener, men det finnes sikkert andre typer også! http://www.biteringen.no/produkter/stellebord/ stellebordmod_527_sammenleggbartmbalje_slangeogsapeskal/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå