Ane** Skrevet 26. april 2007 #1 Skrevet 26. april 2007 Hei. Forsto det sånn på det ene innlegget ditt at faren ikke skriver under på farskapspapirene?? Lurte bare på om du kan fortelle meg litt om hvordan du og evt NAV har gått frem? For er nøyaktig det som kommer til å skje her også skjønner du så fort barnet er født... Pappaen har bare sagt at "jeg skriver ikke under på en dritt".... Må gjerne ta det på PM altså om du ikke vil i "åpent forum". Takker masse for svar!! (fra andre også om noen vet)
♥kinemor19og lille oliver Skrevet 26. april 2007 #2 Skrevet 26. april 2007 hei..jeg ble innkalt fra nav siden jeg ikke hadde opgitt noe far. siden pappaen nekter blir det vel tatt en dna test. (tror jeg da) jeg måtte ta dna test uansett siden det er ikke helt sikkert hvem som er pappaen:s men jeg vet ikke hva som skjer hvis han nekter og skrive under etter en dna test da.. men hååper du fikk noe svar av det du lurte på.. =)
Singelmamma og banden Skrevet 26. april 2007 #3 Skrevet 26. april 2007 Dersom en dna-test viser at barnet er hans vil han få en dom der han dømmes til å skrive under. Jeg er ikke sikker på hva som skjer om han da nekter å skrive under, men mener han da vil få fastslått farskap ved dom, selv om han ikke skriver under.
~¤PierC&Prinsessa¤~ Skrevet 26. april 2007 #4 Skrevet 26. april 2007 Var gjennom samme mølja selv... Etter testresultatene var klare fikk far så og så lang tid på å returnere papirene...det gjorde han ikke, og vi fikk brev om at det kom til å bli tatt i retten... Da skrev han under... Jeg forstod på NAV at om han fortsatt gir blaffen blir farskapet fastsatt ved dom, og han kan bli innhentet av politiet for signering..
Mamsen86 Skrevet 7. mai 2007 #6 Skrevet 7. mai 2007 Vet du hva.. Beklager, men dette innlegget har ikke jeg sett! (Søkte bare på nicket mitt..) Fint at du fikk svar fra noen andre her da! Klem!
Mamsen86 Skrevet 7. mai 2007 #7 Skrevet 7. mai 2007 Og ja, han kan bli hentet av politiet og han får også dagsbøter om han fortsatt nekter å skrive under etter at tingretten har blitt koblet inn..
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2007 #8 Skrevet 8. mai 2007 Tærteluska, Jeg har sett en del av innleggene du har skrevet og har forstått det sånn at bf til den du venter er av den ustabil sorten. Hvis ja, syns jeg du burde vurdere å oppgi far ukjent. Du får bidrag av Nav likevel. Faren til gutten min er glad i røyke hasj og ikke til å stole på. Jeg bruker masse tid på å holde han unna, passe på slik at han ikke blir sint og går til sak osv. Dette er en enorm belastning som jeg ikke unner deg heller noen andre! Hadde jeg kunne gjøre om igjen hadde jeg uten tvil ikke oppgitt han som far. På toppen av det hele betaler han 0 i bidrag! Jeg får bidragsforskudd, men det hadde vært mye høyere dersom far var ukjent. Det går fint an for barnet å ha kontakt med faren selv om han ikke står i papirene, men han har ingen rettigheter og du har muligheten til å styre kontakten.
Mamsen86 Skrevet 8. mai 2007 #9 Skrevet 8. mai 2007 Men selvom far står som ukjent, så kan HAN kreve DNAtest da.. Og få det frem at du hele tiden har visst om det, men at du lot være å skrive han opp pga det og det og det..
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2007 #10 Skrevet 8. mai 2007 anonym. det vil være å bryte loven, og vil bare slå tilbake på en selv. Ikke særlig lurt. Har selv vært i kontakt med politi nå nylig, og de ser på det som et klart lovbrudd.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2007 #11 Skrevet 8. mai 2007 ikke om det er til barnets beste at det står ukjent far,,,,
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2007 #12 Skrevet 8. mai 2007 jo selv da. Grunnen til at jeg snakket med politiet er fordi bf til mitt barn truer meg og barnet med bl.a kidnapping m.m. Og de ville fremdeles sett på det som lovbrudd. Er sykt men sånn er loven.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2007 #13 Skrevet 8. mai 2007 Det var jeg som skrev første innlegget om far ukjent. Svarer anonym som mener det er lovbrudd: Kanskje det, men hva er viktigst? Barnet ditt eller hva purken måtte mene?Loven beskytter ikke barna i slike tilfeller, derfor må du som mor gjøre det! Hvis det skulle komme fram seinere, blir det ord mot ord og det er like stor sannsynlighet for at du blir trodd som at han blir det. Ærlig talt, jeg tror virkelig purken har bedre ting å gjøre enn å jakte på alenemødre som oppgir far ukjent:)
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2007 #14 Skrevet 8. mai 2007 Det vil være svært vanskelig for bf å bevise at du har visst det hele tida
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2007 #15 Skrevet 9. mai 2007 en bekjent av meg fikk medhold og fikk sette ukjent far på papirene. han er pakistaner og har vært med i b. gjengen, gift og har 2 unger, att på til har han forfulgt moren og trakkasert henne, med andre ord en forbanna drittsekk til kar. han har ingen samværsrett og står ikke som far i jentas papirer. ikke er han interessert i det heller
Singelmamma og banden Skrevet 9. mai 2007 #16 Skrevet 9. mai 2007 Jeg har lest tidligere i andre innlegg at de på nav kan være behjelpelige med å sette far ukjent av ulike årsaker dersom far er en trssel mot mor og barn - at farskapssaken da blir henlagt. Faren kan fremdeles komme og kreve test, men slik jeg har skjønt det kan ikke moren straffes da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå