Gå til innhold

Da har jeg bestemt meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tok valget da jeg satt på bussen til trening i dag, jeg ba Jesus om å flytte inne i hjerte mitt igjen, bli en del av livet og fremtiden min.

Jeg glemmer vel at han ser og veit alt, men ba han være tålmodig med meg, og gi meg tro og frimodighet til å vinne mannen min for Gud. Hvor vanskelig det er å være samboer når med en som ikke tror og lager parodier på kristnebarne sanger, så om det var Guds vilje at vi skulle være sammen så må han hjelpe meg å nå fram til han.

Jeg ønsker at sønnen min skal se hva Gud kan gjøre med livene våre, at han har en plan for oss alle, at før han formet han i mors'liv så hadde han planen klar.

men takker for all forbønn her inne, har skrevet en innlegg her som anonym, de har vært med på å hjelpe meg til å ta avgjørelsen, dette skjedde inni meg ikke på et stort bønne møte hvor følelsene løper av gårde.

Så bønn hjelper.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer!

Jeg ble veldig glad av å lese innlegget ditt. Det er sterkt å lese om en som opplever å ta imot frelsen.

Jeg har sendt en liten bønn om styrke og at det skal vekkes en lengsel hos samboeren din.

Gud velsigne deg og familien din!

Skrevet

Gratulerer til deg :-)

Det er en utrolig styrke å ha Jesus med på veien, selv om livet er tøft til tider! Og så tøff du er som tør å signere med nick nå. Skal huske på både deg, samboeren din og gutten!

Lykke til! :-)

Skrevet

Åhhhh! Hurra!

Så kjempefint at du har bestemt deg!

Jeg ble selv frelst hjemme aleine på min hybel som 18 åring etter å ha tatt et sånt valg.Det var veldig sterkt og det er faktisk så enkelt som du sier at man kan be Jesus flytte inn i hjertet , også skjer det bare.

Med meg var det sånn at jeg først fortalte andre at jeg var en kristen før jeg hadde opplevd noe som helst også fikk jeg kjenne Guds herlighet hjemme på hybelen en dag.Det har med det som står i Romerne 10.vers 9-10 å gjøre:

"For dersom du bekjenner Herren Jesus med din munn og tror i ditt hjerte at Gud har oppreist Ham fra de døde , skal du bli frelst.

For med hjertet tror en til rettferdighet og med munnen bekjenner en til frelse."

Lykke til videre, Gud er mektig til å røre ved din mann også og jeg vet at Gud lengter etter å lege alle dine sår.

Hilser deg med Jesaja 57vers 15

Skrevet

Hei du..:o) Gratulerer sååå mye... Å,dette varmet min sjel å lese. Godt å se at du signerer med nicket ja:) Forstår godt at du ville være anonym tidligere..(det har jeg også gjort!).

En kan aldri komme for langt unna Gud, hans kjærlighet er der og omfavner oss hver gang vi søker Han! Ingen kan leve et plettfritt liv, vi må ALLE lære av våre feil.

Bare vet at Jesus elsker deg og din familie veldig mye, og dere er i Hans hender. Sønnen din vil se opp til deg for din tro, og det samme vil mannen din. Gud velsigne dere rikelig!!

Hilser med Salm.77.

Skrevet

Hmm, kunne kanskje misforståes det jeg sa om at alle må lære av sine feil.. jeg mente det generelt, og ikke om deg altså;o)

Gå med Gud, du Hans elskede, og se deg aldri tilbake. Han har STORE planer for ditt liv!

Les: Dan.9:23. ;o)

Skrevet

Tusen takk jenter

Jeg håper bare at Gud ser i nåde for at jeg bor i samboerskap, men jeg leste tidliger her ned på siden at kvinne her inne lurte på om hun skulle gå i fra mannen sin for han ikke trodde, men hun fikk høre de bibelversene om at hun skulle bli værende som et vitne for sin mann, jeg er red for at dette ikke gjelder samboerskap. Føler at jeg er kommet i tvil alerede, jeg elsker mannen min og han elsker meg, og sønnen min som sin egen.

Jeg ønsker å vinne mannen min for Gud, og når det er gjort så håper jeg vi kommer til å gifte oss, det er min drøm og bønneemne, og Gud hører bønn veit jeg.

Noen som kan hjelpe meg?

Skrevet

Hallo igjen.

Tror jeg vil råde deg til å la Jesus lede deg og ta ETT skritt av gangen.Du trenger TID ,så ikke forhast deg.

La ingen religiøs pekefinger være din rådgiver i denne saken men følg ditt eget hjerte og vær nær Jesus så vil HAN lede deg!

" Herren er min Hyrde jeg mangler ingenting , Han lar meg ligge i grønne enger , Han leder meg til vann der jeg finner hvile og gir meg ny kraft......"

Salme 23

Skrevet

Jeg tror du må passe deg for den "jeg vil vinne min mann for kristus" tanken. Husk at uansett hva du gjør, kan du ikke få noen andre til å tro. Du risikerer heller å støte ham vekk. Jeg er ikke kristen, men gift med en kristen mann og har mange kristne venner. Hvis de hadde brukt tiden sin på "å frelse meg" tror jeg ikke de hadde vært mannen min og vennene mine.

Nei, lev ditt liv som kristen, og vær ikke redd for å hevde dine meninger som bygger på din tro. Men å gå inn for å frelse mannen din, er jeg redd kan føre til at du mister ham både for deg selv og kristendommen!

Skrevet

Hei anonym, jeg forstår hva du mener, jeg har ikke tenkt å gå ut mot han å vinne han med konstante argumenter og forsøk på å tvinge på han en tro. Tror du kansje misforstod meg litt der, jeg er ikke den typen, jeg ville ikke ha gjort det mot noen jeg, da jeg i begynnelsen av 20 åra opplevde jeg å bli freslt for første gang, jeg lærte vel da at eksempler og livs innstilling var det beste vitnemål.

Men ettersom du sier at du er ikke kristen og er gift med en kristen mann, så kansje du kan gi med litt råd og noen vink. Tror ikke det kommer som sjokk for min kjære at jeg er blitt en kristen igjen, han veit om min tro og at jeg tidligere har vært en kristen.

Skrevet

Det kan jeg, men en annen dag! Litt travel. Bare sjekk igjen om noen dager!

Skrevet

jaja, blabla. Dette er i grunn siden for seriøs diskusjon om livssyn. Gå å skriv innleggene dine på kranglesiden du, lille venn.

Skrevet

Så flott å høre vitnesbyrdet ditt! :) Skal huske på deg i bønn. Mannen din er under dine vinger og du må bare be for han ;) Lykke til. Måtte Herren velsigne deg rikelig!

• 3 måneder senere...
Skrevet

Så godt å høre!

Det står i 1.kor 7;14 at den vantro mann er helliget ved sin hustru :) De har altså en ekstra nåde over seg.

Jeg tror man kan vinne slike mennesker ved å være et godt forbilde, og ikke "prakke" troen på dem. Troen er noe man selv må gripe.

Skrevet

Jeg vil bare råde deg - ang samboerskap - til å følge det du føler er riktig i ditt hjerte. Be til Gud og be om svar!

Han lønner den som følger hans bud, - i tusenfold!! :)

Skrevet

Du har bestemt deg å følge Jesus, det er godt å høre. Du lever i synd på grunn av ditt samboerskap, dette kan ikke fortsette. Gift deg med mannen din og vil han ikke det kan du ikke bare fortsette å leve i synd mens du ber, flytt ut, fortsett å be. Hvis Gud vil ordner forholdet seg. Her må du velge det rette.

Skrevet

godt å høre, ønsker deg et spennende og velsigna liv med Herren

Skrevet

Her er det visst noen som har ryddet opp i noen innlegg, og dermed ser jo mitt innlegg noget malplassert ut...... Sånn kan det gå!

Skrevet

Ja ja kjære anonym, så du mener at jeg på grunn av troen min skal dra mannen etter håret til kirka for få et ja??????

Høres jo kjempe fornuftig ut, nei du, du kan fordømme så mye du vil, du kan sette deg i Guds sted og tro du er mere verd i hans øyne for at du selv lever "rett".

Jeg ønsker deg lykke til videre på ferden til himmelen, jeg veit hvertfall hvilken vei jeg skal gå

Skrevet

Du bør ikke dra han til kirken etter håret, men heller ikke spre bina for han og si at du skal følge Jesus, selvmotsigende. Du vet at det er galt å ha sex utenfor ekteskap og at det er styggt i Guds øyne, så slutt med det.

Skrevet

Synnes virkelig synd på deg som har tid til å sitte ger på nettet å fordømme andre, du kan ikke tenke deg at du kansje nå i dette øyeblikk sitter og utfører satans tjenneste??????

Kansje du nettopp nå tråker på et menneske som ligger nede????

Men fortsett fordømmelsen din du, er ikke deg jeg skal stå foran på dommens dag, men Herren.

Skrevet

Jeg tror grunnen til at du virker så irritert er at du vet at du gjør galt i Guds øyne. Det hjelper ikke å bli sint på meg vet du. Jeg gjør ikke satans verk med å be deg slutte å leve i synd, vende deg om be for din kjære, men slutte å synde selv og slutte å lede han ut i synden. For ikke bare er du ansvarlig for ditt eget liv, du er også ansvarlig for andre du frister til å gjøre galt. Jeg sier ikke at du nødvendigvis havner i helvete, det vet jeg ingen ting om. Men det jeg vet er at man ikke skal ha sex utenfor ekteskapet og det har du. Det forplikter litt å kalle seg en kristen. Jeg skal be for deg, be for at du klarer å gjøre de rette valg, selv om de er tøffe. Og nei, jeg har ikke noe bedre å gjøre enn å fortelle deg Guds ord.

Skrevet

Jeg er ikke irritert, jeg er mere såret over at du kan sitte ett eller annet sted i norge og anta ting om meg. Ser du i tråen har bla skrevet den 4/8 at jeg sprer beina og leder min mann ut i synden, hva veit du om det? Jeg har faktisk ikke sovet i samme seng som mannen siden jeg tok i mot Jesus igjen, og hva med samlivet vi lever ellers, har jeg fortalt han at jeg har valgt å følge troen min. Hva veit du om hvordan vi lever sammen? Flytt sier du også i ett annet svar du gitt her på tråen, lurer da virkelig på om du lever i virkelighetens verden jeg, hørt om økonomi kansje?

Men siden det frusterer deg slik at jeg kaller meg en kristen, så kan jeg berolige deg med at jeg gjør ikke det. For jeg vil ikke bli sammenlingnet med de som mener at det livet de lever er kun godt nok.

Lurer også på hvor du får det fra at jeg synnes synd på meg selv, jeg går ikke rundt og synnes synd på meg selv jeg. At jeg svarer på det du skriver, er rett og slett for det inntrykket du gir av meg i innleggene dine. Det du sier i innelggene dine er "se så flott og riktig jeg lever, mens du synder, fy fy fy fy"

Du er jo ikke særlig frimodig i troen din eller stolt av menigene dine heller da, som signerer med anonym. Kansje det hadde vært bedre for deg at jeg hadde valgt å gå bort i fra Gud igjen?

Skrevet

Inger....

Det er godt at du i ord og handling har valgt å følge Jesus. Du kan tryggt kalle deg en kristen. Vi er mange, vi er forskjellige og vi prøver så godt vi kan å leve så riktig vi kan. Noen ganger er det vanskelig å vi faller, andre ganger får vi mangfoldig tilbake. Jeg er heller ikke stolt av allt mine med troende søstre og brødre gjør, men de er like fullt i min familie. Måtte Gud velsigne deg og din familie.

Skrevet

Takke Miss Misantrop

Godt å få høre de ordene, men jeg kommer til å sende et ønske over på ris og ros siden om å få slettet denne tråden, orker ikke slike holdninger, det bryter faktisk meg ned og det orker jeg ikke. Da er bedre å leve med sine tanker i fred og ro.

men takk for de gode ordene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...