Herkules Skrevet 26. april 2007 #1 Skrevet 26. april 2007 Jeg har fått såre sprukne betente pupper nå for førstegang og gutten min er 9 måneder. Jeg smører avent krem og vasker og steller men sårene er betente Jeg ringte bærumsykehus for å høre med ammepoliklinikk Der var svaret : "nei vi tar ikke folk som det er sååå lenge siden har født" Jeg ble så skuffet, hallo jeg ønsket meg bare et råd!!! rådet var da å kontakte lege ja ja Noen her som vet må jeg til lege når det er betent?
solsikke pike+pikeimagen/uke41 Skrevet 26. april 2007 #2 Skrevet 26. april 2007 Jeg brukte 98 prosent ren Aloe Vera. Etter en ukes bruk var jeg helt fin det var jeg også hele ammeperioden. Husk tørke det bort før neste amming=0)
solsikke pike+pikeimagen/uke41 Skrevet 26. april 2007 #3 Skrevet 26. april 2007 Om det er betent ville jeg tatt kontakt med en lege høre hva du må gjøre. Da trengs det sikkert litt rensing med mer.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2007 #4 Skrevet 26. april 2007 hei! har du sjekket tungebåndet til babyen din? gutten vår fant jeg nettopp ut at hadde kort tungebånd, han er 11 mnd og har ikke hatt noe problem med ammingen. men dersom en begynner å bli sår så bør det klippes raskt. gutten vår ble likevel henvist, hehe merkelig jeg ikke har merket det før. han har aldri fått ut tunga han, hjerteformet tunge;) jeg jobber på nyfødtintensiv og oppdaget det på andre barn pga ammeproblem...men min egen gutt ser jeg ikke slikt på..hehe men vi hadde nettopp et kurs for å bli mor barn vennlig avdeling. så nyeste tips kommer her:) ikke så mye nytt fra før, men likevel: sjekke tungebånd se skille mellom øm og sår, høres ut som du er sår. og da er det alltid en risiko for infeksjon. så du bør oppsøke lege for en bact us. når de er så gamle så er det vanskelig å korrigere sugestilling har jeg selv erfart, han river å sliter som han vil:) men prøv å la han suge anderledes på brystet, evt prøve tvillingstilling eller noe for å avlaste det området som han har sugd sårt.. han suger nok ganske likt på brystet og det kan dermed bli mer sårt om han får fortsette å suge på samme plass. men erfaringer viser at en blir ikke mer sår av at barnet suger, bare en lar barnet få et skikkelig tak. dersom du får et infisert sår så kan det gå innover i brystet og lage mastitt og abscesser- ikke kjekke ting å å, så gå raskt til lege før det evt utvikler seg. lufttørke etter amming. men så kan det være sopp også, alt etter hvilken følelse det er, ser du sår i brystvorta så er det jo sår. men er det ømt og rødt, kan det være sopp. håper noe her kan være til hjelp... lykke til iallefall:) og det positive er jo at du har ammet så lenge uten å bli sår, så det går nok fort over:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå