Kaktus 14.06. - 11 dager Skrevet 26. april 2007 #1 Skrevet 26. april 2007 Er det gratis når man har henvisning pga gangvansker ved bekkenløsning?
ღDidrikmamsenღ Skrevet 26. april 2007 #3 Skrevet 26. april 2007 Ja, så lenge det står med gangvansker på henvisningen =)
Kaktus 14.06. - 11 dager Skrevet 26. april 2007 Forfatter #4 Skrevet 26. april 2007 Skjønner ikke dette helt. Betaler 180,- pr gang. Men slik jeg forstår det så har denne fysioterapeuten avtale med kommunen. Altså, jeg tror ikke hun er privat (er på et institutt). Dette må jeg sjekke nærmere. Hva ska evt. til for at det skal være gratis?
ღDidrikmamsenღ Skrevet 26. april 2007 #5 Skrevet 26. april 2007 Hm, det skal du ikke hvis det står som jeg skrev tidligere her i henvisningen din. Spør neste gang du. Eller ta kontakt med legen din. Jeg har gått til privat fysio, og ikke betalt noe. Snodig det der, sjekk det ut du
ømeb Skrevet 26. april 2007 #6 Skrevet 26. april 2007 Jeg betaler 50,- pr gang både hos manuellterapauten og på bassengtrening. Det står bekkenløsning med gangsperre på henvisningen. Skal det være gratis altså?
Forandringfryder ♂♂♂ Skrevet 27. april 2007 #7 Skrevet 27. april 2007 Jeg betaler ingenting for hverken bassengtrening eller fysioterapaut
gledeseg:) Skrevet 27. april 2007 #8 Skrevet 27. april 2007 Jeg betalte også 50kr per gang hos manuellterapauten og bassengtreningen.. Men har lurt på om det er riktig, ja... Manuellterapauten sa det skulle dekke materiale vi brukte; ett papirlaken som ble brukt hver gang, ikke byttet ut fra gang til gang!! Dyrt laken, må jeg si;p
ღDidrikmamsenღ Skrevet 27. april 2007 #9 Skrevet 27. april 2007 Så lenge det står bekkenløsning med gangvansker skal det være gratis. I allefall i følge min fysioterapeut
Piivo Skrevet 27. april 2007 #10 Skrevet 27. april 2007 Høres ut som du har vært hos samme manuellterapeut som meg, gledeseg:) *28-04-07*. Da jeg lurte på om ikke behandling for gravide skulle være gratis, sa han at det er en åpning i regelverket for at de kan ta seg betalt for slike ting som utstyr, osv. Da han lurte på om han skulle ta seg betalt for å skrive ut sykmelding til meg, sa jeg pent at det syntes jeg ikke han trengte. Hvor mange kroner kan et par ark koste, liksom? Så det papirlakenet kostet meg noen hundrelapper tilsammen.............
Kaktus 14.06. - 11 dager Skrevet 27. april 2007 Forfatter #11 Skrevet 27. april 2007 Sendte e-post til instituttet i går og fikk svar at det skulle være gratis. Så da for jeg ta det opp med fysioterapeuten neste uke. Går også på bassengtrening og betaler 50 pr gang - visstnok halv pris av hva de uten henvisning med gangvansker skal betale. Snodige greier......
gledeseg:) Skrevet 27. april 2007 #12 Skrevet 27. april 2007 Syns det er rart at det ikke er samme parksis over alt, jeg.. For all del, finn det ene smutthullet som gjør at man må betale i dyre dommer for et hersens papirlaken, liksom!!! Det sier seg selv at det lakenet ble dyrt da jeg fikk BL i uke14 og har gått der fram til nå... Tullete, spør du meg...
Snart firebarnsmamma! Fødeklar Skrevet 27. april 2007 #13 Skrevet 27. april 2007 Jeg ble kjempeskuffa og irritert i forbindelse med fysioterapi her i kommunen.... Jeg var hos legen 5. mars og ba om henvisning til fysioterapi pga rygg/bekkenplager. Da den kommunale fysioterapauten da var, og fremdeles er, sykemeldt, ble jeg henvist til en privat som kun har kontordag her 3 dager pr 14.dag, da det ikke finnes andre alternativer her. Henvisningen ble sendt samme dag. Jeg var innom trygdekontoret noen dager etterpå, og spurte om det måtte stå bekkenløsning med gangvansker på henvisningen for at jeg skulle få dekket behandlingen. Da fikk jeg beskjed om at så lenge jeg gikk til den fysioterapauten, fikk jeg uansett ikke dekket noe, fordi han ike hadde avtale med kommunen. Men jeg kunne reise til nærmeste by, en tur som tar 1 time hver vei, for der hadde de avtale med en eller flere fysioterapauter...!! Problemet er jo at jeg måtte slutte å gå hos kiropraktor i den samme byen nettopp fordi det var så stor belastning på ryggen min å reise inn, at det hadde ingen hensikt å prøve seg hos fysioterapaut der inne, heller.... Tiden gikk og ingenting skjedde... Jeg var i kontakt med fysioterapauten tre ganger, men han sa han ikke hadde tid å ta meg ennå, han skulle ringe meg så snart han fikk ledig tid, for jeg skulle bli prioritert som gravid....! Da det hadde gått 6 uker!!!, ringte jeg til legen min og ba ham ringe å etterlyse time til meg hos fysioterapauten, da det tydeligvis ikke nyttet at jeg gjorde det selv. Legen ble skuffet på mine vegne, og fikk time til meg uka etter, som var nå på onsdag. Da hadde jeg vært sykemeldt en stund i 100 % pga bekkenet. Da jeg kom til behandling, fikk jeg beskjed om at han ikke villle gjøre noe med bekkenet mitt, siden jeg bare har 7 uker igjen...!!!!!!!!! Han ville ikke være årsak til at fødselen startet alt for tidlig. En ærlig sak, det, men jeg poengterte for han, at det faktisk da var over 7 uker siden henvisninga ble sendt fra legen!!! Neida, jeg måtte bare leve med det, var beskjeden jeg fikk!!!!! Gjett om det var sure 300,- å betale,da!!! Sorry, dette ble veldig langt, og litt på siden, men måtte skrive det av meg!! IRRITERT!!!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå