Gå til innhold

2. fødsel - hvor lang tid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg vet at det er helt individuelt, men bare for nysgjerrighetens skyld: Hvor lang tid brukte du på andre fødsel i forhold til første?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altså har dere fulgt "statistikken" og brukt kortere tid på nr. 2. Det liker jeg å høre :-). Noen flere?

Skrevet

Jeg dro på sykehuset kl 1530 (vannet gikk kl 0645) for da begynte det å gjøre litt vondt. Kle 1700 var jeg på føderommet og kl 1756 var gutt nr 2 født :-) En rolig og flott fødsel :-)

Skrevet

Med første brukte jeg 4 timer, med andre brukte jeg 3 timer og med tredje gikk det unna på 1 time og 3 kvarter :o)

Skrevet

Første gang fire døgn fra vannet gikk, tre døgn med rier, tolv timer etter dryppet ble satt.

Andre gang 1 1/2 time fra jeg kom til føden...

Skrevet

Oj, SpongeBob, det må da være en eller annen slags rekord!?!?

Skrevet

Første gang:17 timer fra veene startet, 10 timer etter at vi kom på sykehuset.

Andre gang: 8 timer fra veene startet, 3 timer etter at vi kom på sykehuset.

Andre gang var en drøm, kan faktisk si at det var en positiv opplevelse, noe min første fødsel ikke var (bortsett fra babyen selvsagt:-) )

Skrevet

Kan føde for Norge nå, jeg! Kan ikke sammenlignes, JM holdt på å le seg i hjel av meg og gubben da jeg kom inn med 7 cm åpning og var klar for å bli sendt hjem igjen... Var sikker på at det bare var maserier:)

Skrevet

Første: 16,5 timer fra riene startet, men ble satt igang, så de kom tett som faen med en gang. Sykt vondt!

Andre: 27 timer fra riene startet, men gjorde bare skikkelig vondt de siste 6 timene på KK. Drømmefødsel, spør du meg!! :)

Skrevet

Første fødsel tok 3t og 15 min, andre kun 90 minutter.

Skrevet

Første gang skulle jeg bare inn til sjekk pga blødning 4cm og 8 timer seinere kom gutten. vonde rier ca i 5 timer.

Andre gang stoppet det opp gikk på butikker og venta skulle bare på st,olav og hente papirene 2,5 timer etter var jenta her.

Synes begge to var fine fødsler selv om nr 2 gikk fortere var det vondere pga rier i ryggen.

Skrevet

Fra fødsel var i gang med regelmessige rier og til babyen var ute, har jeg brukt ca 6 timer på alle mine tre fødsler..

Skrevet

Andre gang tok det 49 minutt fra jeg kom til føden med 4 cm åpning til jenta var ute. Da hadde jeg våkna 1 time tidligere med at det var i gang! Med førstemann 18-20 timer fra det begynte å murre til han var ute. Da hadde jeg 7 cm åpning da jeg kom til føden og han var ute et par timer etterpå...

Skrevet

30 timer fra første rie på første fødsel mot 6 timer fra første vonde rie på andre fødsel....

Skrevet

7 timer første gang, 4,5 timer andre gang :)

Skrevet

Første fødsel 25 timer, andre fikk jeg rier i 10.30 tida på morgonen og kom på føden 12.15 for og bli sjekka og hadde tenkt heime igjen en tur men hadde 7 cm og jenta kom 13.30:-)

Skrevet

Første fødsel tok akkurat 11 timer, men da måtte jeg holde igjen pressrier i 2,5 timer!

Andre fødsel trodde jeg noe kanskje var i gang, men var ikke helt sikker. Kjente første menstak kl 6.30. Dro inn på føden kl 11.00 og fikk hint av jm som snakket med meg at jeg nok ikke ble lagt inn med en gang. 11.30 ble jeg lagt inn med 5 cm åpning og 13.56 var gutten ute. Gjorde vondt den siste timen. Rakk ikke noe bedøvelse, for det var forsent da jeg kunne tenke meg noe... :-)

Skrevet

Første gang ble jeg satt igang. Fra første rie til gutten var ute tok det 3døgn (da med modningspiller, de tok vannet, og drypp)

Andre gangen startet det hjemme rundt kl.10, gjorde ikke vondt før jeg kom på føden kl.16.15 med 6cm åpning.

Kl.18.30 hadde jeg 9cm åpning, men så stoppet alt opp. Lillemor lå feil i bekkenet og gynekologen måtte snu henne manuelt... Kom til slutt kl.20.52..

Andre gangen var en smule værre en første ja!

Skrevet

Fødsel nr.1 tok ca 6 timer. Det var ein heilt greit og normal fødsel.

Fødsel nr. 2 hold deg fast tok 10 min og 3 pressrier etter jeg kom inn på sykehuset. Da hadde jeg hatt rier i ca en time på forhånd. Ikke vonde rier men ubehagelige. Så ja man kan vel si at jeg tror jeg kan kanskje ha hatt norges raskeste fødsel. Drømmefødsel!!! Skulle ønske alle kunne fått det slik.:)

Skrevet

Første fødsel - 28 timer fra de vonde riene startet!!!!!!!!!!!!!

Andre fødsel - 9,5 time fra vannet gikk! (Helt etter boka fødsel)

Skrevet

1. fødsel - 4 timer fra begynnelse til slutt

2. fødsel -27 timer fra begynnelse til slutt

Skrevet

1.fødsel brukte jeg ca 24 timer

2 fødsel brukte jeg litt under 4 timer

Skrevet

Første 2 timer..

Andre 5 timer ca og femdobbel så vond..

Sorry.......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...