Gå til innhold

Hvor mye klær kjøper dere?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det er så vanskelig å vite hvor mye man skal kjøpe..

F.eks;

Hvor mange bodyer i str. 50 og hvor mange i 56?

Kjøper dere pysjer eller satser dere på å bruke bodyer og sokker?

(til alle oss som får sommerbarn, det kan jo hende det blir supervarmt og da er det vel luftigere med body enn en hel pysj?!)

Kjøper dere tynne luer? Hvor mange?

Og sånn klær ellers, det kan jo bli en varm og klam sommer, eller kald og sur..hvem vet!

Og selv om man sikkert får masse til fødselen skal jo klærne være vasket først, så må jo handle inn noe selv..

Dette er ikke lett! Kom med noen råd da jenter, hva gjør dere? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjøper ingenting i str 50 fordi jeg er 99% sikker på at min baby vil bli for stor til det (i hvertfall etter en liten uke), de fleste babyer på over 3,5 kg og 50 cm vokser ut av str 50 på 1 ukes tid. Ellers har jeg vel en -5 bodyer (tror jeg) i str 56, en 4-5 sparkebukser/bukser i str 56 og 4 pysjamaser noen med fot og noen uten og luer aner jeg ikke, tror vi har en så får vel kjøpe en til som er enda tynnere. Og en 3-4 par sokker. Så har jeg kjøpt en supertynn fleccedress/kjøredress til kjølige morninger og kvelder i str 62. Og så får vi et babyteppe. Regner med dette holder de første ukene, er ikke så mye som trengs egentlig. Har omtrent tilsvarende mye i str 62, litt mer, men dette, og str 68, er som oftest de størrelsene man får når man får klær i gave så derfor ville jeg ikke kjøpt for mye i str 62/68.

Skrevet

Hei

Jeg har en jente på 2 og venter neste i slutten av mai. Jeg har nesten ikke kjøpt noen klær for du vet ikke hvilken str du vil trenge.

Vi både arvet og fikk i gaver så vi kjøpte nesten ikke noen klær før hun ble 1 år.

Klærene blir ikke utslitt når de er så små. Når de er så små er det ikke noe problem og ha dem med på butikken, det er verre når de blir større.

Jeg ville heller kjøpt et par helsetepper og pakket de inn i hvis det ble litt surt i sommer, de holder varmen godt.

Skrevet

Har noen bodyer i str.50,men har kjøpt i litt varierende str. Vi satser på å supplere hvis det tregs etterhvert.

Pysjer har jeg ikke kjøpt.Ser litt an.Som du sier-det kan være greit nok med en body til nattbruk,siden sommeren er i vente.

Tynne bomullsluer:3 stk. + en "solhatt".

Har jo vasket alt jeg regner med å bruke.To av bodyene i str.50 har jeg ikke vasket ennå,da jeg vil se hvorvidt jeg trenger de og evt.bytte dem inn.

Ellers tar vi det som det kommer.Har jo nok til at lille nurket skal klare seg noen dager etter hjemkomst.

=)

Skrevet

Takk for svar :)

Da har jeg vel tenkt som dere, blir bare så usikker!

Er vel begrenset hvor "møkkete" en sånn liten en kan bli og.. Men som jordmoren på svangerskapskurset sa, vi kommer til å ville skifte bare det kommer en liten prikk på tøyet..hihi ;)

Noen flere med tips?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...