Gå til innhold

Kan nån hjelp mæ litt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

dattra mi e 2 månda gammel, ho blir ikke fonøyd me kun pupp.. Ho spis sæ mett, men blir like fort sulten.. d jør sånn at ho heng på puppen heile tia.. ka finnes for babya i den aldern, då tenk æ på tillegg, som for eksempel velling? finnes d?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er litt vanskelig å få tak i velling. Noen helsekost butikker selger det. Du kan lage velling selv med mm/mme og litt grøtpulver på flaske.

Men, velling skal man helst ikke gi før de er 4 mnd (som grøt).

Hvorfor ikke gi henne mme etter at hun har fått mm? Har du pumpet deg for å se hvor mye hun får i seg pr måltid?

Skrevet

Det er vel kanskje litt vel tidlig med velling når hun bare er 2 mnd'er.

Kanskje du har litt lite melk og du må spe på med morsmelkserstatning.

Det kan også være det at hun har økedøgn. Da pleier de å henge i puppen hele tiden...men det varer som regel bare noen dager da.

Skrevet

Hvis du er sikker på at du har nok melk og at det ikke er økedøgn..... Er det en mulighet at hun kan ha stort sugebehov og at hun slår seg til ro med smokk?

Skrevet

Det er ikke sikkert hun er sulten. Hvis hun gråter kan det jo henne at hun har vondt i magen, ihvertfall hvis hun spiser veldig tett. Prøv å roe henne ved å bære henne rundt o.l. i stedet for å legge henne til hver gang hun gråter.

Skrevet

Litt tidlig med velling tror jeg, hør eventuelt med hs om hvordan man skal lage den når de er så små. Tror det vanligste er å gi morsmelkerstatning fram til 4 mnd alder.

Du kan jo prøve å la det gå litt tid mellom måltidene, kanskje hun da spiser mer når hun får puppen og dermed er mett lengre. Når de blir to mnd er de jo gamle nok til at en kan klare å distrahere dem fra maten en stund med forskjellige ting :) Mitt knøtt henger også veldig i puppen i perioder (økedøgn har jeg gått ut fra, for det går over), og skjønner at du er sliten. Hadde blitt gal om han hadde holdt på sånn hele tiden.

Skrevet

har vært i en lang periode at ho heng masse på puppen.. Men nok melk har æ..

Skrevet

avføringa vis at ho ikke få nok næring.. d glømte æ å sei.. kor masse mm, mme og grøt ska æ bland? æ kan jo også prøv mm først og mme etterpå.. Desverre så tar ho ikke smokk, har prøvd sia ho va 3 uke gammel.. Nok melk har æ, har så masse melk at æ har ofte melkespreng..

Skrevet

Hvis du har spreng og sånt så er det vel neppe økedøgn tenker jeg. Når det er økedøgn her er puppene som noen slappe lapper ettersom knøttet holder dem konstant tomme. Men du er sikker på at det ikke er noe annet som plager henne sånn at hun vil ha puppen som trøst?

Jeg kan desverre ikke hjelpe deg med hvordan du lager grøt, for jeg har aldri laget det til sånne småknøtt...men kan dytte litt. Sikkert noen som vet hvordan man lager en passe flytende velling sånn at det glir greit ned :)

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Velling skal du i alle fall ikke tenke på hvis du ikke engang har prøvd med mme. Siden jeg ikke hadde nok mm så var det slik at jeg først amma, og så ga vi mme på slutten av måltidet. Men snulla er en av de som må suge hele tida, så det var ikke alltid mat hun ville ha...heldigvis har hun tatt smokk fra dag en.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...