Anonym bruker Skrevet 26. april 2007 #1 Skrevet 26. april 2007 Har lyst til å si litt om mine tanker om sjalusi her inne. Jeg har selv følt på dette udyret, antakelig helt uten grunn, og har følt meg helt paranoid og litt depressiv. Når man leser her inne får man ennå mer vann på mølla til disse tankene. Det jeg nå er kommet fram til er at jeg har valt å legge alt dette til side (prøve å stenge disse tankene ute) og folkusere på det positive i forholdet vårt. Noen kan kanskje mene at jeg da fortrenger noe eller ikke vil se noe som kanskje er der, andre vil mene jeg gjør det riktige og ikke maler fanden på veggen for å bruke det uttrykket. Mine tanker dreier seg rundt dette, at hvis det nå skulle være sånn at mannen min har vært utro eller bedrevet noe liknende bak ryggen min, ja da regner jeg med at han har rimelig dårlig samvittighet. Dette er noe han må leve med, jeg vet at jeg ikke kunne klart det å være utro. Hvis jeg hadde klart å avsløre noe ville forholdet ta slutt, noe jeg ikke ønsker, for vi har det veldig bra. Jeg vil derfor være dum om jeg ønsker å sitte som alenemor hvis jeg kan unngå det, i og med at vi har det fint. Mener ikke det er greit å være utro, selvfølgelig, men hvis han er det tror jeg dette vil komme for en dag naturlig, for da ville ikke forholdet vårt være bra i lengden. Å gå og være mistenksom er derfor å ta sorgene på forskudd og ødelegge livsgleden i dag. Hvis han ikke har vært i nærheten av å være utro ødelegger jeg mye ved å gå og være mistenksom. Jeg får det ikke godt selv og det kan bli en selvoppfyllende profeti hvis jeg utbasunerer tankene mine til han. Puhh, dette ble langt, men nå føler jeg at jeg har ristet av meg endel vonde tanker og prøver å unngå å være på denne debatten igjen. Håper dette kan hjelpe andre litt.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2007 #2 Skrevet 26. april 2007 Min svigermor har hatt et forhold til en gift mann i elleve år. Han er sjefen hennes på jobben, og har en ung kone og to små barn. Så vidt jeg vet er denne kona også fornøyd i sitt ekteskap, men jeg vet ikke i hvilken grad hun er kjent med dette forholdet til mannen. Jeg har ikke noe med det som foregår, men det plager meg like fullt.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2007 #3 Skrevet 26. april 2007 Jeg syns ikke noen er sjalu og har paranoia om de vil vite om gubber ligger med noen andre! Det er endel andre ting som f.eks. kjønnssykdommer etc. som kan kan dukke opp, i tillegg til at den andre dama kan bli gravid. Jeg syns du putter hode i sanda her.
Anne-B. Skrevet 26. april 2007 #4 Skrevet 26. april 2007 Sjalusi er ikke så greit.. men det er noe man må prøve å takle så godt man kan, ellers kan det ødelegge mye.. Ikke fint av den andre å gi grunner for at man skal være det heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå