minni`79 og gogutten Skrevet 26. april 2007 #1 Skrevet 26. april 2007 Jeg ble sykmeldt ut svangerskapet i dag fordi jeg hadde et blodtrykk på 140/70. (hatt blodtrykk på ca 120/70 før) Synes dere det var høyt og hva ligger deres blodtrykk på? Jeg synes det var lit voldsomt at jeg ble sykmeldt ut svangerskapet pga det. Er 24+3 i dag og er i storform.... Det skal vel sies at de er litt ekstra påpasselig med meg siden jeg bærer på et prøverørsbarn....
alvis Skrevet 26. april 2007 #2 Skrevet 26. april 2007 Nei men 140/70 er jo ikke så høyt. Hadde du noen andre symptomer som protein eller glukose i urinen eller mye vann i kroppen? Du trenger jo ikke være mer forsiktig om det er prøverørsbarn. Graviditeten er ikke annerledes kun unnfangelsen som er det. Jeg hadde blodtrykk på 140/90 de siste 5 ukene av mitt forrige svangerskap og jeg var ikke sykemeldt.
scubagirl med scubababy Skrevet 26. april 2007 #3 Skrevet 26. april 2007 Jeg ligger også på blodtrykk ca. 140/90. Jeg er i full jobb.. Men jeg jobber med regnskap etc. Hva går jobben din ut på? Jeg får medisiner for blodtrykket. Og tror heller ikke at du må være noe mere forsiktig nå pga. prøverør kontra vanlig unnfangelse.
minni`79 og gogutten Skrevet 26. april 2007 Forfatter #4 Skrevet 26. april 2007 Har ingen andre symptomer, kun spor av protein i urinen, men det er jo nesten ingenting. Synes jo heller ikke 140/70 er høyt, men jeg får vel bare høre på de vise og slappe av... Det er ikke så lett for en som er så rastløs som meg.... Takk for svaret:))
minni`79 og gogutten Skrevet 26. april 2007 Forfatter #5 Skrevet 26. april 2007 Jeg er sykepleier og det er jo til tider veldig stressende og tungt...
Silje *trebarnsmamma* Skrevet 26. april 2007 #6 Skrevet 26. april 2007 Blodtrykket er jo veldig individuelt fra person til person... Det er jo legenes oppfatning om hva som er for høyt, evt farlig høyt også.. Jeg har gått på Trandate siden uke 7, tar 8 tabletter daglig, blodtrykket ligger fortsatt på 140/85... Har ikke hørt noe snakk om sykemelding jeg nei :-)
Anonym bruker Skrevet 26. april 2007 #7 Skrevet 26. april 2007 Hei. Det er ikke mye nytte å sammenligne med andres blodtrykk, det er endringene i forhold til ditt eget normal-BT som er det viktige. Men så lenge undertrykket fremdeles er 70, så hørtes det jo ikke så dramatisk ut. ...men nå jobber jeg med gamle da, ikke med gravide. Legen din vet nok hva han gjør.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå