Gå til innhold

Svangerskapskurs finnes i Trondheim :o)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har fått inntrykk av flere her inne på bim at mange sliter med å finne svangerskapskurs i Trondheim. Men i dag når jeg var hos jordmor spurte jeg henne og hun gav meg et ark med info og med oppmøte tidspunkt. Det er 3 delt og en fødselsdel, omvisning på Føden samt info og visning av film om amming.

Siden jeg har termin i august skal dette foregå i begynnelsen av juli.

:o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.. :)

jeg er førstegangsfødende og kunne tenkt meg å være med på sånt kurs. Jeg går ikke til jordmor fordi det er fullt.. så jeg har ikke fått vite om noe kurs...

jeg har termin 4 august og bor i Tr.heim...

er det noe sted man melder seg på ? hvem kan jeg kontakte da ?

Skrevet

Jeg bor også i Trondheim, har termin 19 august..

Vært kjekt å være med på slikt kurs:)

Hvor kan man henvende seg da? :)

Skrevet

Hei Vestli

Det er jordmoren min som står for det kurset jeg skal på. Jeg hører til på Strindheim helsestasjon ved KBS. Du kan ringe dit og høre om det går an å komme på et slikt kurs selv om du ikke har fått tildelt jordmor.

La meg vite hvordan det går.

PS: Det var du som var på Medicus nylig sant? Fikk dere bra bilder på den lille? Var det verdt pengene? Skal på 3D i mai vi. :o)

Skrevet

Jeg hører også til Strindheim.. jeg får ta også ringe dit og høre.

ja, vi var på Medicus om mandagen :) Det var kjempemorro å få så fine bilder av den lille :) også fikk vi jo dvd...

først ville lillemor i magen ikke vise seg for hun hadde hånda foran ansiktet, men etterhvert tok hun den vekk og vi fikk fine bilder..

Så jeg syns det var verdt pengene :)

Dere burde glede dere :):)

Skrevet

Du hører til der du også ja. :o) Det kan være lurt å ringe og forhøre seg. Hvis du ikke kan komme på kurs der vet de kanskje av andre plasser.

Åååh, så artig! Skjønner at det var en morsom opplevelse ja. :o) Vi skal også på kveldstid og får sikkert en dame med utenlands navn. Hadde dere henne og var hun i så fall grei? Fikk dere se enda en gang at det var en jente eller slik at dere ikke lenger er i tvil?

Skrevet

Vi var også der på kvelden... hadde time kl.19.00 vi... hadde en kvinnelig lege som Ivana eller noe sånt noe.. kjempekoselig dame! :)

vi fikk også vite kjønnet en gang til... det var ingen tvil om at det er en liten jente :)

se bilder på www.renathevestli.piczo.com :)

Skrevet

Hvor er Medicus? Og hvor mye kostet det? Tar det lang tid? Bruker de tida, slik at ungen får "snudd seg riktig" til å bli tatt bilde av? Var det film på CD dere fikk ? Også jeg hører til Strindheim, men jordmora jeg nylig var til nevnte ingenting om denne omvisningen ol. Får spørre neste gang jeg skal dit, tenker jeg.

Skrevet

Medicus ligger på andre siden av Adolf Øyen og er de eneste (tror jeg) som utfører 3D i Trondheim. Det koster ca. 1200,-. Tror ikke de venter i all evighet på at babyen skal snu seg i rett posisjon, men får du ikke sett tilfredstillende mye eller bildene er dårlig, skal du "kun" betale ca. 700,- som er vanlig ul takst. Hvis bildene blir bra derimot får du med deg en dvd hjem. :o)

Du må spørre jordmor om svangerskapskurs. Hun sa det ikke til meg heller, men jeg spurte og fikk svar.

Skrevet

Jeg skulle få innkallelse fra jordmor, så regner nesten med andre som har jordmor også får det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...