Anonym bruker Skrevet 26. april 2007 #1 Skrevet 26. april 2007 Når man har født ungen, og er på sykhuset.... Om morgene..... hva gjør man først og sist...steller seg selv eller ungen? Skjønner jo egentlig at ungen vil ha mat med en gang den våkner ...men jeg er avhengig av en dusj hver morgen...hehe
Lykkepiller Skrevet 26. april 2007 #2 Skrevet 26. april 2007 Du må vel klare å gi ungen mat før du går i dusjen da? Jeg gir lillejenta pupp i senga før vi står opp. Når hun var mindre fikk hun ligge på et teppe på badegulvet mens jeg dusjet. Nå når hun åler rundt overalt går det ikke å dusje så det må jeg gjøre på kvelden. Går helt fint det.
Lykkepiller Skrevet 26. april 2007 #4 Skrevet 26. april 2007 Blir ikke det litt av det samme da? Jeg var på barselhotell og hadde samboeren min med meg hele tiden. Vet ikke hva du gjør av ungen når du skal dusje hvis du er på barsel alene. Hvis det var det du lurte på?
Trønderpia venter nr 3 Skrevet 26. april 2007 #5 Skrevet 26. april 2007 Min baby var ikke så himla sulten på sykehuset. Ikke sov jeg så mye heller. så jeg vet ikke hva jeg gjorde på morgenen. Men jg dusja på kvelden. Enten mens samboern var sammen med meg, ellers passa barnepleierne babyen mens jeg dusja:) Tror ikke du tenker så mye på at du MÅ dusje på morgenen når du er på sykehuset. Hodet er fylt med så mange andre tanker.
Gjest Skrevet 26. april 2007 #6 Skrevet 26. april 2007 Husker omtrent ingenting fra barsel jeg. Fikk tydeligvis dusjet da, men når husker jeg ikke. Jeg følte jeg gikk rundt i en evig tåke på sykehuset, så prioritetene blir nok litt annerledes. Man skal jo bli kjent med babyen og bruker mye tid på det.
Labbetøs Skrevet 26. april 2007 #7 Skrevet 26. april 2007 Hehe. Det trenger du neppe å tenke så mye på. Jeg var ihvertfall så svimmel den første morgenen (fødte sent på kvelden) at jeg ikke klarte å stå oppreis i dusjen alene. Jeg turte rett og slett ikke fordi jeg var redd jeg skulle gå i bakken. Jeg dusjet etter frokost (på rommet) istedet. Trengte litt mat og drikke først ja. Og det er nok desverre ikke slik at babyen sover godt og hele natten, så det er ikke alltid så enkelt å definere når det er morgen. Du blir nok mye våken på natterstid. Skulle du ha lyst på en dusj med en gang du står opp (jeg kan ikke helt huske at jeg stod opp i det hele tatt den første dagen omentrent. Var nesten bare i sengen med baby på puppen) så får du bare gi babyen mat først, så dusje selv (om pappen er med). Er du alene får du fint bare finne deg i å dusje mens babyen sover.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2007 #8 Skrevet 26. april 2007 Min baby sov veldig mye. Og når han først hadde sovnet sov han i minst 3 timer. Så jeg kunne liksom "regne" meg fram til når han mest sannsynlig ville våkne neste gang. Ergo dusja jeg deretter ;o) Enig i at de gjør seg med en dusj på morningen ja. En føler seg liksom ikke så "fresh" på sykehuset. Om du er alene på barselhotell og du ikke føler for å gå på badet uten at noen ser etter babyen din er det jo bare å dra i snora å be de komme å hente han en stund. De er der for deg vettu ;o) LYKKE TIL!
vårspiren Skrevet 26. april 2007 #9 Skrevet 26. april 2007 Når du er på sykehuset er alt så nytt at du nok ikke har innarbeidet noen rutiner med hverken mat eller stell. Det går som regel litt om en annen i starten. Om du er alene på sykehuset er det bare å be en av barnepleierne om å ta minsten mens du steller deg. Hvis du har med pappaen er det jo bare for ham å dulle med babyen mens du dusjer. Du kan jo amme babyen litt i senga før du dusjer. Og etter du har stelt deg kan det jo passe å ta et stell på babyen. Synes du skal ta det som det kommer, alt faller til rette når man er der tror jeg. Bare vær flink til å be om hjelp fra de ansatte hvis du trenger det, så får du nok stelt deg som vanlig :-) Lykke til med alt du har i vente!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå