Gå til innhold

foreldrepenger

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor lenge før termin må man søke om foreldrepenger??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg søkte for 6 uker siden og fikk penger fra i dag (permisjonen starter i dag)

Tror jeg søkte litt sent, men jeg hadde allerede sv.sk.penger så det kan være derfor det gikk så fort.

Mener jeg fikk beskjed om at man bør søke ca 12 uker før permisjonen starter.

Skrevet

12 uker før permisjonen starter!? hjelp! er 6 uker til permisjonen min starter!

Skrevet

Jeg fikk beskjed om å sende inn papirene 2 mnd før termin. Men nå er det under to mnd til jeg har termin og jeg har ikke søkt enda. Men jeg kunne ikke søke før jeg fikk avklart om jeg fikk sykepenger, så jeg skal inn på mandag og snakke med en saksbehandler om foreldrepenger. Skal prøve å få levert alle papirer da. Det gjør nok ikke noe om du er litt seint ute med å levere inn papirene. Det eneste som kan bli litt kjedelig er hvis de har mange saker og det tar tid å få behandlet saker hos NAV. Tro du meg jeg vet hva jeg snakker om,heh.. Men send inn papirene dine nå du så ordner det der seg. I verste fall får du dem etterbetalt da =) lykke til

Skrevet

er forresten 4 uker til min permisjon starter så du er nå tidlig ute i forhold til meg om du sender nå;)

Skrevet

det går nok bra, hvis du er kjapp med å sende inn nå... Ikke sikkert det tar så lang tid å behandle den. Og i verste fall blir det som Podicat sier, at du heller får etterbetalt....

Skrevet

åå, ok! jeg hadde sikkert gjort det for lenge siden om det var en liten enkel sak, men det er så mye papirarbeid! lurer på om arbeidsgiver har den blanketten "Inntekts- og skatteopplysninger for arbeidstaker" liggende, eller om jeg må skaffe den for at han skal skrive under.. er mye styr med nav!

Skrevet

jeg tror ikke det er vanlig at arbeidsgivere har de blankettene liggende. Det hadde ingen av mine arbeidsgivere hvertfall. men jeg mener du kan finne skjemaet på nav.no og printe det ut. Ellers er det å hente det på ditt lokale trygdekontor.

Skrevet

får håpe det!:) takk for svar:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...