Gå til innhold

MÅ de ha mm/mme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

gutten min er straks åtte mnd og vil ikke ha pupp lengre, har gitt han flaske med melk men nå vil han ikke ha den heller. Han spiser litt brød ellers grøt og middagsmat. Er det greit eller må han ha masse mme? jeg får jo i han litt liksom, men ikke veldig mye per dag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt normalt at ungene kutter ned på morsmelk og erstatning når de får mer fast føde. Gi han litt du, det er jo endel vitaminer osv i det, men det er masse kalorier også og det får han mer og mer av gjennom den andre maten, så gutten din har nok bare et sunt magemål, han blir mett rett og slett.

Du skal helst ikke gi vanlig kumelk før de er året, med han kan fint få vann å drikke som tørstedrikk.

Skrevet

Det er vel eventuelt kalsium som kan være vanskelig å få nok av uten melk, men hvis du gir banan og eventuelt litt yogurt burde det vel gå bra :) Ellers får han vel litt melk i seg gjennom grøten gjør han ikke det?

Skrevet

Da tulla sluttet med pupp sa hs att hun burde få i seg halv liter mme pr dag. Får 250 om morgenen og 250 på kvelden.

Skrevet

Jeg har det også sånn. Mitt første barn sluttet å amme da hun var 10 mnd, og hun drakk bare vann etter det. Jeg kom rett og slett ikke på tanken om mme....Fy, for en dårlig mor...men hun er ei sunn og flott 3 åring i dag. Nå er lillebror 9 mnd, og han nekter å drikke melk av flaske, bare litt vann. Så det ser ut som om det ikke blir mme på han heller... Er det helt feil dette eller?

Skrevet

Hmm, dette har jeg også lurt litt på. Så hvis man slutter å amme ved for eksempel ni måneder så må man begynne med mme?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...