Anonym bruker Skrevet 26. april 2007 #1 Skrevet 26. april 2007 hallo vil bare skrive her og kanskje føle meg litt bedre.er gift med utenlandske herlig,snill mann.har ikke sett han på 6 uker fordi han er utvist fra norge.som han ikke viste om før vi søkte familieforening til han i januar..fikk vi beskjed at han er utvist fra landet:(han var ulovlig i norge 2 måned(ikke mer alltså)... vi ha også advokat som prøver og hjelpe oss.vi fikk avslag fra udi,dem sier at han har ikke god nok grunn til og være i norge.han har jo bare kona her og snart en liten baby!!!! har termin i juni... så vi prøver på nytt igjen,med nytt brev til udi og mer penger til advokat:( det nærmer seg til fødsel og jeg må kanskje føde alene,det er ikke noe koselig og tenke på... jeg skulle vært så lykkelig nå når jeg endelig er gravid,men bare er ikke det.har dere noe gode råd..noen andre som har opplevd sånn?takk
Tia med 2 ♀ Skrevet 26. april 2007 #2 Skrevet 26. april 2007 uff, høres ikke bra ut. blir man først utvist er det vanskelig å få komme in igjen desverre. Kommer litt an på hvilket land han er fra også da. Sambo er også utenlansk og jeg var veldig nervøs før han fikk papirene sine, han har papirer fordi han har jobb da. men får bare et år om gangen så han må søke igjen i november gruer meg til det. Da er vi gift og dattra vår har kommet til verden så vi ser på om vi skal søke på jobb grunnlag eller på familie grunnlag. Heldigvis er samboern min fra et eu land så er litt enklere å få papirer her. Føler med deg, håper at det ordner seg for deg. Kan hende det er lettere å få tillatelse for han når babyn din er født da for da har han jo en blodslektning i landet. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 26. april 2007 #3 Skrevet 26. april 2007 Ingen erfaring selv, men det var jo en lignende sak i nyhetene på TV2 her tidligere i vinter. Der var babyen født og pappan utvist. Foreldrene var gift der også... Husker ikke helt årsaken til utvisningen der, men det var bagatellmessig mener jeg.
Mikaelle7 Skrevet 26. april 2007 #4 Skrevet 26. april 2007 uffda, ikke noe særlig artig situasjon. Mye byråkrati med oppholdstillatelse og slikt, særlig når det blir ekstra styr som i deres tilfelle. Mannen min er også utenlandsk, alt er heldigvis i orden med papirene, men pga jobb (han har eget firma) måtte han dessverre reise tilbake forrige uke for å administrere alt, siden han er sjefen. Vi var enige om at det var det beste, men jeg blir også alene under fødselen. Så føler med deg der. Så reiser jeg over med begge barna etter fødselen (eldstemann ett år) så fort jeg får passet til lillejenta i orden, og så blir vi der alle sammen en stund. Altså, ikke på langt nær så trasig situasjon som din, da dere har mye mer usikkerhet inne i bildet, men samme med tanke på å føde alene. Allier deg med moren din eller en annen du stoler på som kan være med deg under fødselen, det har jeg gjort. Og prøv så godt du kan å tenke positivt og konstruktivt og ikke synes synd på deg selv, selv om jeg vet det ikke er lett. Er veldig sårt nå, men alt ordner seg sikkert til det beste etter hvert, og da er jo det meste glemt. Jo mer usikkerhetsmomenter dere har rundt dere, jo viktigere er det at du finner styrke inni deg til å være desto sterkere. Ikke lett, men er mulig. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2007 #5 Skrevet 26. april 2007 Huff, huff, huff..... Hvilket land kommer din kjære ifra? Har han noe på rullebladet siden har er utvist? Føler sterkt med deg.... Hilsen dame med utenlandsk mann:)
Anonym bruker Skrevet 26. april 2007 #6 Skrevet 26. april 2007 tusen takk for støtte.mannen min er fra kosovo.han har ikke gjort noe kriminelt,han er bare utvist fordi han hadde ikke papirer:(ble utvist 2 måned før vi giftet oss...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå