Gå til innhold

Sjalu...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke mange forhold bak meg, så jeg er ganske ny i gamet. Men jeg falt pladask for min kjære, ble gravid ganske raskt, og flyttet inn hos han med det samme. Problemet mitt nå er at han har et lengre forhold bak seg, og har flere albumer og bilder av dem. Jeg har aldri vært sjalu før, men nå i det siste begynner jeg å merke at jeg sliter litt. Når jeg får se disse bildene, ser jeg jo hvor lykkelige og forelskede de var, og hvor søt denne eksen hans var, og jeg lurer fælt på om han savner henne og om familien hans savner henne (de var jo sammen lenge) og om de sammenligner meg med henne! Jeg vet at han syns jeg er litt rar iblant, tenk om han syns jeg er så rar at han heller kunne tenke seg å være sammen med henne!

Jeg vet jeg er litt teit nå. Men jeg vil gjerne høre om dere andre har opplevd noe lignende og hva dere har gjort med det i så fall...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner så utrolig godt hva du mener, og dette er kvinnfolk i et nøtteskall! Vi har så mange forventinger til oss selv. Vi skal være penest, flinkest, greiest, snillest, mest perfekt.

Men sånn er det egentlig ikke!

Mannen din elsker DEG og ikke eksen din. Det er du som har han nå og ikke henne. Det er du som venter barn med ham, og deg han er lykkelig med!

Vi kvinner tenker altfor mye på det aller meste. Vi klarer ikke å forstå hvorfor mennene våre valgte akkurat oss, når det virker som om det finnes tusen andre som er bedre. Men det var oss de valgte, og for dem er vi best i verden!

sjalusi er vonde følelser som du ikke skal skamme deg over. Det er naturlig å være redd for å miste ham, du er jo så glad i ham!

Fortell ham gjerne hva du føler, uten å være anklagende mot ham.

Fortell ham at du innimellom blir redd for at han savner eksen sin, at familien hans sammenligner deg med henne, at hansyns du er rar.

sansynligvis kan han avkrefte det hele.

Lykke til videre, håper du lærer deg å se at du er fantastisk, du er helt perfekt for mannen din. dere har til og med klart å skape et helt ekte menneske sammen! hvis ikke DET er et under så vet ikke jeg... =)

stor klem fra en som vet hvordan du har det!

Skrevet

Det er veldig forståelig at du føler deg sjalu, men alle har en fortid før "vår tid" og slike album har ganske mange av oss. Hvis han foretrakk å være sammen med henne, ville han vært det nå også. Men han er sammen med deg og sammen venter dere et barn og skal bli en familie. Og plutselig har dere noe som han ikke har delt med noen andre før og det er eksen som har grunn til å være misunnelig på DEG og ikke omvendt. :o)

Sjalusi handler mye om å ikke være trygg på seg selv, men husk at det er deg han er glad i nå og jeg oppfordrer deg til å la fortiden være nettopp fortid. La det ligge fordi dette skjedde før dere ble sammen. Dessuten skal du huske at bilder alltid viser de beste stundene... Men det er jo en grunn til at det ble slutt mellom dem...!

Håper det trøstet det litt! :o)

Klem fra en som var ganske sjalu før... ;o)

Skrevet

ville gjerne svare deg paa dette innlegge, med aa si at jeg er akuratt lik deg paa den maaten.. :) lett for aa gruble paa saanne ting...

jeg synes faktisk "sauen20 med Anniken 13.9.07" skrev det saa bra. at jeg foeler jeg ikke trenger si noe mer....

Jeg ble glad inni meg av innlegget.. og jeg haaper det hjalp deg ogsaa... :)

Lykke til videre!!!

Skrevet

Men hva viss en vet at det var dama som slo opp med ham? Og at han blei kjempedeprimert når det var slutt. Da er det jo ikke hans valg at det er slutt. Da kan han jo fremdeles elske henne!:-(

Skrevet

Uansett hvem av dem som tok inititaivet til å bryte ut, er de jo ferdige med hverandre. De er sikkert glade i hverandre, men på en annen måte enn tidligere. Han er jo sammen med deg nå, og ville nok ikke flyttet sammen med deg hvis han var ikke var sikker på det ,ikke sant?

Man er sin egen fiende verst, og hvis man lar slike tanker fly avgårde med en blir man jo bare dypt ulykkelig. De fleste har jo en fortid, men det er kun dere to som har en framtid!

Prøv å se framover, og ikke la deg overstyre av sånne følelser, selv om jeg vet at det vanskelig innimellom! Lykke til :o)

Skrevet

Jeg lever i et hus som er preget av exen til min mann i alle rom, til og med senga vår er innkjøpt av de to sammen:) Nå har de ikke delt så mange netter der da, hehe.

Vi har bilder av mor på soverommet til guttungen de har sammen, jeg ser stadig på bilder i album, bilder hun har tatt, ting hun har kjøpt, sølvtøy de fikk til bryllupet osv. Det var hun som ville skilles...

MEN, jeg vet at det er vårt liv nå som gjelder, min manns og mitt, ikke hans fortid (selvfølgelig, sønnen hans er jo en naturlig del her). Og selv om mange av babytingene vi skal ha til pjerten i magen er plukket ut av henne, så kjenner jeg ikke at jeg er sjalu på en plass. Fordi de var ferdige med hverandre før jeg kom inn i bildet! Å leve med min manns ex så nært er noe jeg ikke kan gjøre så mye med, og velger å gjøre det beste ut av det (hun er en flott dame, altså). Men noen forandringer er gjort.

Abumene er tatt fra bokhylla og inn i et skap, dermed kan jr kikke i dem om han vil, men albumene som er framme er fra våre turer og vårt liv. Jeg har ominnredet, byttet soverom og hengt opp nye gardiner. Jeg setter mitt preg på vårt hjem, og dermed tenker jeg ikke så mye på at hun har levd her før meg:)

Jeg er også klar over at min mann elsker kun meg, og exen elsker kun sin samboer... Og da er det greit:)

Det er helt ok å være sjalu, men ikke å bli i sjalusien! Så gjør om litt, forklar at du ikke vil ha hele hans fortid framme i dagen hele tiden, og ikke dvel ved de negative tankene. Han er glad i deg, og selv om hun gikk, så har han nok kommet over henne:)

Lykke til!

Skrevet

Jeg skjønner godt at du er litt sjalu. Hadde kommet til å vært det jeg også, men kjæresten min har ingen forhold bak seg så her er det heller omvendt....

Men jeg er bra sikker på at uansett hvor lykkelig og forelsket han en gang var i henne så er det du som gjelder nå. Og jeg tror ikke han er sammen med deg for ingenting=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...