Labbetøs Skrevet 26. april 2007 #1 Skrevet 26. april 2007 Jeg har maaaaaaaaasse melk, så totalt sett er det ikke melkemengden noe problem. Men saken er at snuppa mi ikke har så innmari lyst å spise. Hun spiser godt på natten i halvsøvne, men på dagtid er det bare styr og hun kaver avgårde. Puppen er god, men bare når det er så mye melk at det strømmer av seg selv. Jeg bruker sprayen, men det hjelper ikke dersom ikke brystene er fulle. Det resulterer i at hun spiser mase på natten, og veldig lite på dagtid. Når kvelden kommer og produksjonen er på sitt laveste, er hun dermed kjempesulten og har behov for ufattelige mengder mat. Det går jo bare ikke opp, så jeg må nå gi henne utpumpet mm på flaske på kvelden. Da får hun totalt sett i seg litt midre enn hun burde gjøre, og legger dårlig på seg. Jeg gir henne litt grøtpulver i flaska på kvelden for å få i henne litt mer næring. Jeg vil jo helst komme over dette, og da må jeg hele tiden ha så mye melk at hun kan spise uten å trenge å jobbe for å få ut melka. Det er ikke så enkelt å få til med pumpe. Noen som kan låne meg en baby en ukes tid??? Er det eventuelt noe som kan gjøre utdrivningen bedre når det ikke er sprengfullt i puppen, men fremdeles masse melk? Har prøvd lecitin uten stort hell. Har sprayen, men den funker ikke så bra når ikke puppen er full.
LisaColli Skrevet 26. april 2007 #2 Skrevet 26. april 2007 du kan få låne min, hehe, hun vil ligge på puppen hele dagen:P
Labbetøs Skrevet 26. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 26. april 2007 Flott! Passer det at jeg henter henne kl 20?
Meg og mine to skjønne jenter Skrevet 26. april 2007 #4 Skrevet 26. april 2007 det er synd du bor så langt unna, ellers kunne jeg hat kjørt hun til deg, du ville sluppet å hente t.o.m. hehe
LisaColli Skrevet 26. april 2007 #5 Skrevet 26. april 2007 ja passer fint bor i samme by også,hehe huff, det kan ikke være noe særlig det der nei! har ingen tips dessverre..
Labbetøs Skrevet 26. april 2007 Forfatter #6 Skrevet 26. april 2007 Så kjekt. Da slipper jeg å kjøre sa langt da. Hehe. Fatter ikke hva jeg skal gjøre. Hun har jo behov for melk leeenge enda (hun er jo bare 3 mnd). Det er mulig det ender med fullpumping (har jo totalt sett myyye mer melk enn hun trenger. Slitsomt.
Babyfacepsycho Skrevet 26. april 2007 #7 Skrevet 26. april 2007 Har du sjekket tunge båndet hennes? Kan hende det er litt kort? Mini her tullet og styrte fært på puppen nesten sån som du forklarer. Så vi måtte til slutt gi opp (endte med at jeg fikk lite melk). Men problemet hennes var tunge båndet, det har vi fått fikset nå, men fikk dessverre vente for lenge på time hos legen så derfor er det forsent for oss og ta opp igjen ammingen, og det er jo kjedelig når det var et så "enkelt" problem. Kan jo være det som ligger bak problemene? =)
Labbetøs Skrevet 26. april 2007 Forfatter #8 Skrevet 26. april 2007 Det er ikke problemet nei. Vi har nettopp vært innlagt en uke på sykehus hvor de har undersøkt llt mulig rart som kunne være årsaken til at hun ikke vil spise. De fant ikke så mye da. Hun er rett og slett bare veldig hissig og har tolmodigheten til et kjøleskap. Hun nekter å suge de to sekundene det tar å få utdrivningen i gang nå. Når det er breddfult i puppen og melka kommer umiddelbart så går det bra.
Babyfacepsycho Skrevet 26. april 2007 #9 Skrevet 26. april 2007 Jo jeg har jo fått med meg at dere har vært på sykehus. Men jeg tenkte liksom at siden hun har vært syk og hatt mye problemer så kanske dem hade sjekket allt, men kanske ikke tenkt over at det kunne være et "enklet" problem bak. Om du skjønner tanken min? Er jo fort gjort og glemme og sjekke en sån ting når det er så mye annet som står på mener jeg. =) Derfor jeg tenkte at du skulle sjekke det. men det ser du jo ganske lett bare av og se in i munnen hennes. Akkuratt sån som du forklarer nå, sån hade vi det også. Så jeg trodde også at michelle bare var utolmodig. Håper det fikser seg for dere da hvertfall. =)
Labbetøs Skrevet 26. april 2007 Forfatter #10 Skrevet 26. april 2007 Mhm. Det er desverre ikke så enkelt som det nei. Jeg tror det ligger mest i hodet hennes nå. Siden hun spiser bra når det er breddfult med melk, så er det nok bare tolmodigheten hennes det står på.
Babyfacepsycho Skrevet 26. april 2007 #11 Skrevet 26. april 2007 Da har jeg ikke så mye råd og komme med. Annet en at du skal snakke med blomman og expat. Dem spurte jeg mye om råd og fikk mye fin støtte av dem. Selv om de rådene jeg fikk ikke hjelpte stort (gode råd, som sikkert hade vært veldigt gode om det ikke hade vært for tungebåndet til michelle) og jeg tilslut ga opp og begynnte med flaske, så var det veldigt godt og snakke med dem, og få støtte. Kan egentlig ikke få rost dem nok jeg. Er veldigt glad for at dem var der når jeg trengte det. Så mitt råd til deg er og snakke med dem. Sender deg ellers en klem og ønsker deg lykke til. Håper det går seg til og hun blir mer tålmodig etterhvert. =)
gutt 07 + baby 09 Skrevet 26. april 2007 #12 Skrevet 26. april 2007 Jeg også hadde problemer med å få gutten til å ta brystet etter fødselen. Fikk et tips på føden at det ikke var så lurt å gi flaske da barna må suge annderledes på flasken enn på brystet. Så gutten min drakk av kopp (gjerne et lite medisin glass i plast). Hadde flere ganger lyst til å gi opp, styr med pumping og gi med kopp, men holdt ut. Var flink å legge han til brystet før han fikk mat av koppen, så til slutt gikk det. Men det tok en og en halv uke før det gikk. Men hver gang tok det minst 15 min før han tok tak, så amminga tok lang tid, etter en stund tok han tak raskere. Så nå går det veldig bra! Heldigvis. Fikk et tips fra en vennine, for om kvelden har han en tendens til å bare skal ha mat, ligge ved brystet hele tiden. Da fortalte en venninne at hennes jente bare ville ha mat hele tiden. Hun fikk hjelp en dag, slik at etter å ha ammet jenta (må være sikker på at jenta var mett) var det en annen som hadde barnet, slik at hun ikke fikk mat igjen før det var godt 3 timer. Det at en annen passer/holder barnet, gjør at det ikke lukter mat av moren og dermed blir fristet, blir nok en del grining viss en gjør dette. Men det funket for henne. Kanskje et tips, at jenta di bare får hver 3 time, også om natten. Det at hun skal ha mat hele natten, ødelegger jo nattesøvnen din også... Lykke til! (ble litt langt dette).
Labbetøs Skrevet 26. april 2007 Forfatter #13 Skrevet 26. april 2007 Hun spiste fint helt frem til hun fikk RS da hun var 8 uker. Etter det har det bare4 vært kluss. Vi har forsøkt alt mulig rart i 6 uker, men det ser ut til at det eneste som fungerer er pupp når den er full. Hun legger ikke godt nok på seg, så jeg kan ikke nekte henne mat og prøve å styre det på den måten. Problemet er jo motsatt av den som ville hange på puppen hele tiden. Hun vil jo ikke spise ofte nok. Vi får henne ikke til å spise av nedd, kopp, eller noe annet heller. Flasken går heller ikke så bra, men vi får da i henne litt. Sugeforvirring er ikke problemet (flasken kan gi sugeforvirring). Hun har godt tak og tar puppen lett. Hun tar puppen og suger i ca to sek, men slipper da og blir sint fordi det kommer for lite melk. På den tiden har jo ikke utdrivningen rukket å komme i gang enda...
Gjest Skrevet 26. april 2007 #14 Skrevet 26. april 2007 Hva med å håndmelke litt før du legger henne til brystet, sånn at utdrivningen er i gang? Innimellom er knøttet her utålmodig (sånn som når han er trøtt på kvelden) og da tar jeg en klut jeg melker ut på rett før jeg gir ham brystet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå