Gå til innhold

Hva er bekkenløsning egentlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler meg ganske dum nå, men jeg må bare spørre. Hva er bekkenløsning? Kan smerter i korsryggen tyde på sånt, eller er det snakk om helt andre ting?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan godt oppleves som smerter i korsryggen.. er forskjellig fra person til person!

Ville gått til lege og fysioterapeut med en gang.. bedre å forebygge enn å bare behandle!

Lykke til!!

Er jo ikke sikkert du har det.. de fleste gravide opplever ryggvondt til tider! Men, bedre å sjekke det ut enn å lure..

Skrevet

Trenger ikke føle deg dum for at du spør om det.

Bekkenet vårt består av tre store ledd som holdes sammen av leddbånd for å holde leddene stabile. Leddbåndene i bekkenet blir bløtere i svangerskapet for å kunne utvide bekkenet under fødselen. Bekkenløsning tror man er hormonelt forårsaket

Symptomer er smerter i bekkenet, lysken, isjaslignende smerter eller problemer med å gå. Det varierer fra person til person.

Om det du beskriver er bekkenløsning tør jeg ikke svare på, kan for lite om det.

Skrevet

Bekkenløsning er noe alle gravide får. Hjernen sender ut hormoner til kroppen som gjør at leddene "løsner" litt. Dette for at fødselen skal bli lettere. Noen kvinner for smerter i forbindelse med denne løsningen.

Smertene sitter ofte i korsryggen, rompeballene, hoftene, lårene og fremme langs bikinilinjen og oppover på magen. Det beynner gjerne med smerter i ryggen, og går videre til å stråle nedover rumpa/lårene. Men fol har forskjellige vondter, og du trenger ikke ha alt!

Håper dette ga litt svar, er ihvertfall slik jeg har erfart bekkenløsningen min...

Skrevet

Takk, det ble faktisk mye klarere for meg! Jeg har slått opp flere steder, men finner stort sett bare vage forklaringer. Dette er mye bedre!

Skrevet

Alltid lettere når folk kan forklare hvordan de selv har opplevd det. legeforklaringer og sånn blir alltid bare kompliserte og avanserte... =) og bare hyggelig forresten =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...