Gå til innhold

Noen med fortidlig fødte barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har født før tiden? Hvordan er barnet i utviklingen? Min jente ble født 6 uker før termin. Hun var litt senere med å feste blikket og å smile enn fullbårne, men nå gjør hun fremskritt hele tiden. Hun er 12 uker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Jeg har to premature barn, begge født 8 uker før tiden. Det eneste vi har hatt problemer med er mye sykdom hos 5-åringen vår. Hun har hatt normal utvikling hele veien. Sønnen vår på 10. mnd har også normal utvikling, men vi må selvsat korrigere de to mnd. Husker det tok lang tid før de begge festet blikket og smilte. De første mnd.var de ganske treg i utviklingen, men rundt 6 mnd "skjøt" de begge fart.

Hilsen

Skrevet

Jeg har også to premature barn, men bare 5 uker for tidlig. De har egentlig fulgt normal utvikling hele tiden, men ikke av de som er tidligst ute

Skrevet

Sander er født 6 uker før termin. Han henger litt etter i utviklingen ja. Man har liksom baby litt lenger enn andre! Nå er han 7 mnd. Snur seg noen ganger fra mage til rygg. Har snudd seg en gang fra rygg til mage. Aner ikke hva som er normalt i hvilken alder vi, men her tar vi det som det kommer ;-)

Sitter på fanget, men hvis han sitter på gulvet detter han fort, og er ikke rett i ryggen, så prøver ikke det så ofte enda. Flink til å ligge på magen, blitt det de siste ukene.

Skrevet

Christine er født 6 uker for tidlig. Hun er 6 mnd, men har ikke begynt å rulle rundt ennå. Men tar det ikke så tungt, det kommer nok etterhvert :)

Skrevet

Daniella er født 6 uker for tidlig, vi har også en baby lenger tid enn andre... Klarer ikke helt å gripe ting enda, eller å rulle. Flink til å ligge på magen, men blir fort sliten. Mye sykdom, spesielt etter at hun fikk RS virus i vinter og var veldig dårlig, men vi tar det som det kommer, for vi har en liten kjempe! Min lille stolthet....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...