Gå til innhold

VinglePetter-trilleturer med SmåSmurfer


Septemberstjerna og Martine

Anbefalte innlegg

Haha..

 

Kan jeg komme med et ønske?

Kan vi flytte tidspunkt for trilleturer til kl 13?

Ser at andre små har endret litt sovemønster, og kl 12 har egentlig alltid passet dårlig ift sovingen til Martine...

 

Her har vi begynt å få en viss rytme i hverdagen, og lunsj er i 11-12 tida. Vil ikke begynne å tulle med det, for endelig får hun i seg litt mat!! Juhuuu! Veldig koselig å sitte sammen med henne ved spisebordet, selv om det er mye klin.. Hun skal nemlig spise selv! Og brødskiver med bananmos er ganske så klinete.. Hehe..

 

Men hvis 13 er et dumt tidspunkt for dere andre, så gjør jeg som før: Jeg kommer hvis jeg kommer, hvis ikke går jeg mine egne turer... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei hei,

 

for meg spiller det igrunn ingen rolle når på dagen vi triller, enten sover emma i vognen, eller så synes hun det er gøy å sitte og følge med! Så det er det samme for meg når vi triller! Det eneste jeg må ta hensyn til, er når Ida er ferdig på skolen og hvordan jeg evt ordner det. Hun er ferdig kvart over to på torsdager. Emma sover i 10-11 tiden på formiddagen, og så sover hun i tre tiden igjen... så uansett om det er 12 eller 13 vi triller, så er hun mest sannsynlig våken allikvel! Så for at hun evt skulle sovet når vi triller, så hadde det egentlig passet best for meg å trillet tidligere, f.eks kl 11.. Men som sagt - det spiller ingen rolle, emma er stort sett grei å ha med å gjøre uansett...

 

knall bra at martine har begynt å spise så bra da!! Go martine, go martine - yeah!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei:)

Gry: heldiggrisen! frisør og greier, så koselig gjort av han!

Tonis: velfortjent fri på dagen i dag, du har jo stått på veldig ellers i uka da!

Sangsmurf: kjempefin sittedings du har sydd, *me like* Og så søt du er forresten ang vesla og pass, tusen takk for tilbudet i dag, setter veldig pris på det:) Var så utrolig frustrert og deppa over situasjonen, det skjønte jeg i går, satt nesten og gråt etter at jeg hadde pratet ferdig med damen i telefonen. Til de som ikke måtte vite det: Vi har fått barnehageplass!!!!

Septemberstjerna: gratulerer med spisende barn!! Tenker du er fornøyd nå! Ja, vi burde jo møtes når det passer for flest mulig. Tror 13 er like greit for oss, har nemlig begynt med en tidlig dupp, vesla står opp såpass tidlig at hun trenger det.. Så 13 hadde passet fint med neste dupp, tror jeg..

Mona: så flink du er for tiden! blir helt svett bare av å tenke på rydde, flytte osv jeg. Glad jeg ikke skal det med det første.. Skal dere ha takst osv snart eller? Blir spennende..

 

Meg selv: svever på en sky, gikk ned minst 20 emosjonelle kilo i går:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Septemberstjerna; for meg er 13.00 like greit. Veslejente har begynt å sove lenger enn 1 time på formiddagen, og så spørs det gvor lenge og vel hun sover på morgenen... Iallefall, tidligere fikk hun formiddagsmaten sin ca 11, mens nå hender det at hun ikke kan få den før halv tolv, og det blir jo litt stress. Da vi holdt på kun med melk, var det lettere å ta med maten, men når det gjelder grøten er det jo greit å ha litt mer ro rundt. Hun spiser ikke halvparten en gang de gangene jeg gjør det. Så da tar jeg kun med grøt, hvis jeg synes jeg ikke har noe valg, (det er jo greit å være mest mulig fleksibel og føle at man kan ta ut på tur, men ikke hele uka, hahahaha!) En annen ting er at vi øver på brødskive, så det er vel ikke så lang stund at vi har dette ta-med-grøt-ut-av-døra-problemet, for matpakke med brødskive er jo deilig for alle.

 

Vi må ta en tur med thermos og kaffe eller te eller kakao, eller saft osv...osv...., hehehe, til voksne og finne noen benker og riktig kose oss. Det er et sted i vårt nabolag der det er satt opp en slik benk, ellers går det kanskje an å gå til lågdalsmuseet? Er det noen som husker om det er noen benker der? Eller andre steder å gå? Det er jo så deilig å være ute.....

 

Hva med å gjøre det på kommende torsdag?

 

Gratulerer med spisinga til Martine, forresten! Kanskje hun spiser enda mer ute i frisk luft, hihihihi....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det er masse benker på Laagdalsmuseet. Bruker å være der med Hannah så hun får se mø-mø, bæ-bæ, mæ-mæ, æst og nin....

 

Hvis de har satt benkene ut cel og merke, men det har de sikkert. Hvis ikke går det jo an å ta med picnic-pledd å sitte på for de som ikke er redd for maur, edderkopper og jordlopper.... hi-hi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående trillingen: kl 13 passer for oss. AM spiser kl 11 og kl 15. Kl 12 har til tider vært litt hektisk å nå og mange ganger har jeg bare gitt opp for jeg har sett at matingen har tatt lang tid.

 

Jippi for Martine! Det er kjempe kjekt når ting blir greit igjen i forhold til rutiner og slikt. Har kranglet litt med AM om rutinene i det siste men det virker som jeg har fått det som jeg ville. Hvorfor skulle han plutselig helt uten videre begynne å tulle...?

 

Anne: Kan godt tenkt meg at du ble veldig lettet da Andrea fikk barnehageplass! Stressende å gå å vite at man er avhengig av at ting skal gå i orden.

 

Vi hadde forresten "familietrilling" til sentrum i dag. Kjempe deilig vær å trille i. Fikk også slått av en liten prat med Anne. det var koselig! Har kjøpt svart rullegardin til AM sitt rom. Og rett før vi gikk han vi opp vanlige gardiner også så nå skal det ikke være vræling kl 0605 lenger!!!!

 

Fortsatt god helg alle smurfer. Nyt været!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei vinglepetriner!!

 

(petrine (ikke petter), fordi vi er jo kvinner så vidt jeg vet ihvertfall.. knis..)

 

Ja, nå har megleren nok en gang vært her, og vi har skrevet under skjema etc ...puh..så nå er det i gang...takstmann og fotograf kommer hit til uka, så jeg får noen meget travle dager med å fjerne ting, gjøre alt annet klart som jeg ikke har rukket enda...huttetu...det er mye som skal gjøres, tror aldri jeg kommer til å bli klar nok uansett...men - det setter ihvertfall en stopper for trilleturen min på torsdag! Jeg må bare fortsette å jobbe på med huset her, vil jo at det skal se bra ut på bildene også... nye sengetøy skal også handles inn, klesskapene skal ryddes og mye skal kastes derifra...slik får vi litt bedre plass også... jeg tror rett og slett at jeg skal kjøpe inn noen kraftige pappesker slik at jeg kan pakke bort en del ting og stable det fint i garasjen... det må gå an..

 

nå må jeg ut og hjelpe til litt mere!

 

 

Vi snakkes snart igjen damer!!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende Mona! Skal vi satse på trilling torsdag, med picnic på museet? Blir sikkert koselig:)

 

Tenkte å invitere til hjemmetreff jeg, eller rettere sagt badetreff:) Jeg og snuppa har kost oss to dager på rad i varmt vann med bobler i, kan virkelig anbefales. Det er klor i, tryggest det... Så da er det bare spørsmål om når da, er jo litt væravhengig også i grunnen. Det ser ut til å være bra vær denne uken, men værgudene vet hvor lenge! Hva med fredag? Blir det for mye med to treff rett etter hverandre? Torsdag er jo trilledag... Vinglevingle;) Uansett; hvis bading og kanskje vafler eller noe annet lettvint frister, er det plass her:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...