Gå til innhold

Modnings-kynnere...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ringte føden her for noen dager siden, og forklarte at jeg hadde så utrolige mensensmerter. Ligger som et belte rundt magen. Noen er så vonde at jeg må puste meg igjennom dem... Fikk beskjed om at det hørtes ut som modningskynnere.. Så er mitt spørsmål da; hvor lenge kan man gå med dette før noe skjer?? Er i beg på uke 38.

Og hva ligger egentlig i modnings kynnere?? Er det kun det at livmoren gjør seg klar, altså bare vanlige kynnere?? Eller er det noe mer??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanlige kynnere gjør ikke mer enn å øve livmora, mens modningskynnere gjør at livmorhalsen blir kortere og til slutt utslettet, og så modnes livmormunnen, slik at man begynner å få åpning. dette kan gå over flere uker, men er et forstadie til fødsel!:)

Skrevet

Er 31 uker i dag og har hatt modningskynnere i et par uker nå. Så man kan nok ha det en god stund før fødel ja;)

Skrevet

Ja, det sa min JM til meg også. Modnings-kynnere er bra og en forberedelse til fødselen. Jeg har hatt slike kynnere med menssmerter i 2 uker, har termin i dag. De kommer og går, noen dager er ganske vonde, andre dager er det ingenting. Sitter ofte i ryggen også med strålinger nedover låra.

Skrevet

Har hatt dette snart to uker nå, så jeg begynner å bli lei av ventetiden. Men det er bare fordi jeg gleder meg slik til prinsessen kommer:) Hun skal selvfølgelig få være inni magen til hun er klar..

Sier mot meg selv nå, men kan slike bringebærkapsler gjøre fortgang i saken?? Kanskje dumt å påvirke prosessen kanskje??

Vil ha henne ut, men allikevel ha henne inni der lengst mulig.. :)

Skrevet

skulle tro du beskrev meg nå:) Passet akkurat til meg det der.. Men du er vel nærmere mål enn meg;)

Har også hatt noe medover i lår, men så har jeg tenkt at det kan jo også være bekkenløsning..

Skal til legen om ei uke, høre hva hun sier da..

Skrevet

Jeg er andre-gangs, men angrer på at jeg ikke visste om bringebærblad da jeg gikk gravid, hadde en veldig langvarig fødsel, og det største problemet var modningen og åpningen, så denne gangen, tar jeg både te og kapsler, for at spesielt dette med modning skal går raskere.. ;) Har også venninner med gode erfaringer, ellers ville jeg kanskje vært mer skeptisk.. ;)

Skrevet

Da tror jeg sannelig at jeg skal ut og handle det idag:) Har den teori om at hvis det ikke er klart for en fødsel så kommer det ikke til å skje noe samme søren hva en gjør for å framskynde det. Men at hvis noe er i gang, uten at en kanskje vet det, så kan ting, som sex og evt bringebærte/kapsler, få fortgang i det..

Takk for raskt svar:)

Skrevet

Hvor får en kjøpt bringebærkapsler og hva slags virkning skal det ha?Korte ventetida eller selve fødselen?

Skrevet

Tror ikke dem starter fødselen akkurat, men gjør visst modningstiden raskere, og det er jo ofte den er det som tar lengst tid, dessuten skal den virke inn på riene. Får kjøpt det på helskosten, både te og kapsler..

Skrevet

Takk for tipset! Det hadde vært fint-mine fødsler varer i flere døgn....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...