Mia_I Skrevet 26. april 2007 #1 Skrevet 26. april 2007 Vi kan i utgangspunktet velge, men er litt usikre på hva som er lurt. Er førstegangsfødende. Skjønner at vi vil få bedre oppfølging på barsel, mer hjelp og jordmor stikker innom oftere. Men samtidig hadde det jo vært fint om pappaen kunne vært på sykehuset hele tiden også. Vi bor 30-40 minutters kjøring unna sykehuset, ikke allverden, men hadde uansett vært koselig å ha han der :-) Noen som har erfaringer? Hva gjør dere?
Ella75 *Fødeklar* Skrevet 26. april 2007 #2 Skrevet 26. april 2007 Jeg har ikke tenkt å ligge på barsel. Her i Bergen kan vi velge mellom det og sykehotellet. - Om du føder på Storken (ABC avd.) får du familierom. Jeg lå på hotellet sist, og du får akkurat den oppfølging du selv ønsker... Det er bare å ringe på jordmor, så kommer hun. Denne gangen håper jeg å få føde på storken... Har ingen betenkeligheter med det. Ønsker ikke å dele rom med andre etter fødselen. Godt å få ha sitt eget der du kan gjøre hva du vil når du vil...
Ane** Skrevet 26. april 2007 #3 Skrevet 26. april 2007 Jeg lå på pasienthotell forige gang, (var da førstegangs), og følte det var helt supert!! Du får fred og ro, og slipper å ligge på rom med to-tre andre frmmede damer, samt dems unger som skriker og griner.... Husk du trenger vile! Er jo noe minde oppfølging, men spør du svarer de. Jeg føltejeg fikk hjelp til alt jeg trengte, var det noe kalte jeg på hjelp og de kom og sakket, viste meg osv... Så du får jo den hjelpa du selv føler behov for, du får den bare ikke "dytta nedover øra" når du helst vil være aleine. hehe Jeg vil absolut anbefale familierom!
Mia_I Skrevet 26. april 2007 Forfatter #4 Skrevet 26. april 2007 Høres fristende ut å få være aleine på rom, og slippe å forholde seg til kanskje 2-3 andre. Så får man kanskje heller være flink til å be om hjelp når det trengs.
mill@jenta Fødte Lucas 7/6 Skrevet 26. april 2007 #5 Skrevet 26. april 2007 Det er heldigvis bare familierom her jeg skal føde nå. Sist jeg fødte, lå jeg på to-mannsrom, men var heldig og lå der alene, mannen min sov over en natt. Man kan jo uansett bare spørre om hjelp når man har familierom, dessuten får man den roen man trenger etter fødselen, slipper å ha folk som flyr ned dørene..
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 26. april 2007 #6 Skrevet 26. april 2007 her blir det barsel, siden pappa må hjem til storebror så fort som mulig etter fødsel... men til gjengjeld skal de to være på sykehuset en del første dagen(e) ... Så lenge storebror orker selvfølgelig... (tålmodighet)
muslingen Skrevet 26. april 2007 #7 Skrevet 26. april 2007 Vi hadde i utgangspunktet tenkt til å ønske oss familierom. Men etter journalskrivingen har vi ombestemt oss. Jordmoren anbefalte ikke familierom til førstegangsfødende. Hun sa man får mindre hjelp der og kun får ligge i to dager. Vi føler at vi har litt å lære så velger å droppe familierommet denne første gangen. Detter er Bærum sykehus, kan selvfølgelig være forskjell fra sykehus til sykehus:)
Diva Muffin Skrevet 26. april 2007 #8 Skrevet 26. april 2007 Vi hadde familierom og det fungerte supert! Ingen problemer med å tilkalle hjelp hvis vi trengte det, og første døgnet kom de og hentet henne for å stelle. Jeg hadde en ukomplisert fødsel, men slet en del med svimmelhet etterpå, så det var fint å hele tiden ha hjelp til å legge babyen til brystet og slikt. Ble utskrevet etter 2 1/2 dag fordi noen andre trengte rommet, og skal tilbake i morgen for å ta Føllings, vekt og hørselstest. Helt greit siden vi bor bare 5 min unna. Hvis jeg hadde hatt problemer med amming eller hatt store smerter ville jeg blitt lagt på barsel mens far måtte dratt hjem, så jeg valgte også å bli utskrevet litt tidligere istedet for å slite med å få sove på samme rom som andre.
Fire småtroll Skrevet 26. april 2007 #9 Skrevet 26. april 2007 Er visst litt unormal jeg, men jeg gleder meg til tiden på barsel. Var kjempekoselig de to forrige gangene. Første gang lå jeg på tomannsrom og andre gang på tremannsrom. Vi hadde det kjempekoselig på rommet, skravlet og ble kjent, spiste sammen og sammelignet barn, fødsel osv. Et par av disse jentene har jeg faktisk kontakt med enda. Respekterte selvfølgelig hverandres behov for hvile og ro også da, bare å sette skjermbrettet foran sengen det, så fikk du være i fred. Jeg er jo tredjegangs, så det er begrenset hva pappan får vært på sykehuset likevel, han tar ikke perm før jeg kommer hjem, så han skal både jobbe og ta deg av småguttene våre mens jeg er på sykehuset... Ligge alene på et rom og titte på babyen sammen med pappan kan jeg gjøre når jeg kommet hjem, likte den sosiale delen på barsel jeg, med mange jenter i samme situasjon.
mai-bebbis ble apriljente Skrevet 26. april 2007 #10 Skrevet 26. april 2007 Nøyaktig samme erfaringen har jeg fra forrige gang - vi hadde det utrolig koselig sammen; min barsels"sambo" hennes barn og oss.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå