Gå til innhold

Hvor ofte kontroll etter uke 32?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jo sjeldnere kontroller nå enn før, men på et tidspunkt skal man vel fortsatt gå annenhver uke, og så hver uke den siste måneden? Når starter man å gå annenhver uke, noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er i uke 32 nå, og skal begynne med hver 14.dag nå. Hadde kontroll nå på tirsdagen og skal tilbake 8. Mai;)

Skrevet

Ok, takk for svar!

Jeg var til kontroll nå på mandag og skal tilbake 7. mai:-)

Skrevet

Når har du termin forresten? Jeg har 18. Juni og skal føde på Ahus.

Skrevet

Jeg fikk også beskjed fra jordmor at når jeg kommer til neste kontroll (i uke 32) skal jeg begynne å gå hver 14. dag.

Skrevet

jeg har forsatt bare en gang i mnd og er 33 uker...hm

Skrevet

Hm, da hadde jeg ringt opp til lege/jordmor og spurt...fastlegen min sa at "alle" skulle sjekkes hver 14. dag etter uke 32.

Skrevet

jeg var på kontroll i uke 32, skal ikke tilbake før i uke 36. Tydelig forskjellig fra lege til lege. jeg er 2 gangs fødende, mulig det kan være en grunn....

Skrevet

Ja kanskje det er derfor..jeg er førstegangsfødende:) Mulig de har tettere oppfølging av de som er det.

Skrevet

Jeg er også førstegangs, men går kun til kontroll en gang i mnd... Var sist på kontroll i uke 32, neste kontroll er jeg i min 36. uke. Kanskje kontrollene blir oftere etter det, det vet jeg rett og slett ikke.

Skrevet

Jeg var på kontroll hos legn i går, var da akuratt 32 uker.

JM ville ikke at jeg skulle vente 4 uker til neste, så satte meg opp om 3 uker. Er vel siste mnd som blir litt oftere..

Etter det skjemaet vi fikk så..

Men syns det er lite jeg altså... Var bedre sånn det var sist!!!

t-22.juni

Skrevet

Jeg trodde mye av årsaken til hyppigere kontroller var fordi sjansen for svangerskapsforgiftning og sånn øker, jeg...Er dermed ingen grunn til at 1.gangsfødende skulle hatt tettere oppfølging da??

Men jeg vet ikke, altså.

Blir litt redd jeg da for jeg er 2.gangs og er mer nervøs for at ting skal gå galt denne gangen!

Uæææ:(

Skrevet

Jeg er førstegangsfødende i uke 35, og skal ikke før i uke 37 og da er det en mnd siden sist. Kjenner på meg at det kanskje kunne kommet en ny kontroll snart, bare for å få høre at alt er ok.

Skrevet

Ser ut til at det er litt forskjellig praksis rundt om. Jeg var på kontroll uke 32 og 36, skal nå i uke 38, og ukentlig etter det.

Skrevet

Jeg er andregangs og i går sa legen min at jeg skulle på kontroll hver 14. dag. Er 32 uker...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...