Gjest Skrevet 26. april 2007 #1 Skrevet 26. april 2007 som vanlige fødselsrier...som kynnere...eller som ett tungt press mens magen er litt stram. hvet jeg ikke hører til her ennå,men føler jeg får best svar på det her...er så redd..
Anonym bruker Skrevet 26. april 2007 #2 Skrevet 26. april 2007 mye kynnere kan i noen tilfeller føre til modning av livmorhalsen, og da vannavgang eller rier. hvis du har reglemessige kynnere bør du ringe og snakke med føden..magen blir ofte stram, og man får vanlig fødselsrier ja. synes du uansett skulle ta en telefon til legen og høre om å få komme til undersøkelse. Er bedre med en gang for mye, en for lite.. Hvor langt er du på vei forrresten?
Gjest Skrevet 26. april 2007 #3 Skrevet 26. april 2007 har kynnere hver dag, men lurte bare på hvordan det var med premature rier for jeg fikk beskjed igår at jeg føder nok prematur for livmortappen/livmorhalsen er blitt kortere for hver gang (har hatt 3 ul-målinger av den) så nå tenker jeg på det hele tiden og er så redd for at hun skal komme nå..er bare i uke 25.. takk for svar.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2007 #4 Skrevet 26. april 2007 hvor kort er livmorhalsen?...er veldig forskjell på hvordan premature rier kan kjenst ut..kan starte som murringer og bli sterkere etter hvert..Jeg har vært innlagt med 1,9cm livmorhals nå i 7 uker.. og får tabletter mot kynnere i tilfelle det er de som påvirker livmorhalsen.
Gjest Skrevet 26. april 2007 #5 Skrevet 26. april 2007 ble målt til 1,93cm i går...skal til ny måling på søndag. tidligere ble den målt til litt over 2 cm, og før det ble den målt til 5cm.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2007 #6 Skrevet 26. april 2007 e jo ikke så galt det da...vanligvis blir man ikke innlagt før den er 1,5 cm...men siden jeg har en historie med det her før, så ble jeg lagt inn når den var 1,9...Du får ta det med ro fremover så går det nok bra skal du se:) masse lykke til:)
Keep_on_trying Skrevet 26. april 2007 #8 Skrevet 26. april 2007 Hei du! Jeg har nettopp vært innlagt på OBS-posten for gravide på Ullevål med premature rier. Jeg ble innlagt da jeg var 27+4. Jeg kontaktet fødeavd etter at jeg hadde vært i dårlig form i noen dager med kvalme og svimmelhet, og nå hadde det også blitt sterke smerter i ryggen. Smertene var akkurat likedan som kraftige menstruasjonssmerter. Jeg hadde mest smerter i korsryggen. Smertene var konstante, men økte i styrke i enkelte tak. Dette var premature rier. Livmorhalsen min ble målt til 2 cm, og jeg ble derfor lagt inn til observasjon. Jeg fikk satt sprøyter med lungemodning til babyen i tilfelle en for tidlig fødsel skulle skje. Jeg fikk også tabletter som skulle få meg til å slappe helt av. Etter 4 døgn med liggende sengeleie og hvile hvor jeg kun fikk opp av sengen for å gå på do og dusje, ble det gjort en ny måling av livmorhalsen min. Da var den 2,6 cm. Den var fortsatt for kort, men jeg fikk reise hjem så lenge jeg tok det veldig med ro, og jeg fikk forbud mot all fysisk aktivitet. En normal livmorhals skal forresten være over 3,5 cm. Jeg er nå 28+3 og er 100% sykemeldt ut svangerskapet. Dagene kommer til å gå sakte fremover, men jeg vil absolutt ikke føde enda. Så jeg kommer til å trippe på tå frem til juli og bare stå til pynt dersom noe fysisk arbeid må gjøres:)
Rød Skogfrue Skrevet 26. april 2007 #9 Skrevet 26. april 2007 hm, skal en normal livmorhals være over 3,5? jeg fikk nemmelig beskjed om at min var 2,5, eller 3 med litt godvilje.. blei sykemeldt da pga hissige kynnere, men fikk liksom ikke noe inntrykk av at det var særlig unormalt eller big deal.. -og da var jeg 26+4...
Keep_on_trying Skrevet 26. april 2007 #10 Skrevet 26. april 2007 En fødselslege, flere jordmødre, og en overlege på Ullevål kunne fortelle meg at livmorhalsen normalt sett er over 3,5 cm. Men min er jo 2,6 cm, og jeg fikk reise hjem fordi den var fast og stabil. Den tålte at legen ga meg et overtrykk på magen, og den reagerte ikke på at jeg hostet kraftig eller presset litt på samme måte som man gjør når man skal på do. Så det er vel litt individuelt hvor farlig det er hvis livmorhalsen er for kort. Det kommer vel litt an på om den er stabil og sånt. Men uansett så fikk jeg streng beskjed om å ta det med ro. For livmorhalsen min tåler jo ikke like mye som det en lengre livmorhals gjør.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå